Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dilemma; Verkopen of roestaureren Black Moose??
Als ik de installatie uit een andere 7/940 zou halen zou het goed moeten gaan, toch?
Zoiets bv.
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Goeie kans. Maar het zou ook kunnen dat de '86 B230F wat andere sensors heeft of wat dan ook waardoor de LPG installatie uit de 940 er net niet op past qua stekkers e.d.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Waarom een paar honderd Euro besparen als je anders gloednieuw spul kan krijgen waardoor 't in 1x zeker goed is? In mijn ogen verkeerde zuinigheid, en zeker als het je dagelijkse auto moet 't geen meuk zijn vind ik. Smile
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
BartWillem schreef:Waarom een paar honderd Euro besparen als je anders gloednieuw spul kan krijgen waardoor 't in 1x zeker goed is? In mijn ogen verkeerde zuinigheid, en zeker als het je dagelijkse auto moet 't geen meuk zijn vind ik. Smile
IK kan zelf toch de boel inbouwen, wat is er mis met een tweedehands tank. De spullen onder de motorkap zou ik wel nieuw kunnen aanschaffen. Hier staat nog een installatie voor weinig.
VW T3 camper TD
Antwoord
Een LPG tank gaat een leven lang mee, geen autoleven maar een mensenleven.
Antwoord
Black Moose schreef:Wat is er mis met een tweedehands tank.
Als er nu nog geen LPG op kenteken staat, dan heb je niet zoveel aan een tweedehands tank. Je moet bij keuring van zelf inbouw namelijk een tank certificaat overleggen.
Dit zit er bij tweedehands tanken vaak niet bij. Zie ook RDW inbouwschriften.
Verder worden er nog wat keurmerk en recentheidseisen gesteld aan o.a. vulslang en ik meen ook verdamper.
Al met al kun je dan tweedehands voornamelijk het tankframe hergebruiken.
Als er al LPG op kenteken staat is het natuurlijk een ander verhaal.

Volgens mij kun je bij Mandigers LPG als betrouwbaar adres een betaalbare doe het zelf kit kopen.

Bij Dai op eBay kun je ook eens informeren over een multipoint LPG injectie kit.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
Bij 740's moet je voor roest vooral onder de auto kijken. Aan de deuren, dorpels, wielranden etc zit meestal geen roest.
Aan de langsbalken, accubak en reserverwielbak is wel wat roest te vinden meestal.

Voordeel, je kan er zelf makkelijk aan lassen, je ziet het toch niet.
Antwoord
Zijn de regels veranderd dan, ik heb al eens bij een kever een lpg installatie ingebouwd met een tweedehands tank, maar daar werd toen niet naar een tankcertificaat gevraagd. Er staat toch een keurmerk ingeslagen op de tank, is dat tegenwoordig niet meer voldoende? Ik heb nog gekeken tussen mijn autopapieren en daar vond ik alleen een Opnamekaart LPG inbouw.
VW T3 camper TD
Antwoord
DopdeDouwer schreef:Bij 740's moet je voor roest vooral onder de auto kijken. Aan de deuren, dorpels, wielranden etc zit meestal geen roest.
Aan de langsbalken, accubak en reserverwielbak is wel wat roest te vinden meestal.

Voordeel, je kan er zelf makkelijk aan lassen, je ziet het toch niet.
Bedankt, dat zijn nuttige tips, bij de auto die ik had gezien zat wat roest bij de accubak en verder wat oppervlakkige roest aan de bodem, voor zover ik kon zien.
VW T3 camper TD
Antwoord
Nieuw project, nieuwe vragen, dat maakt onze hobby zo leuk. ik ben wel benieuwd naar je nieuwe kleur
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Auto verkopen of niet. KennOne 15 16.928 7 November 2022, 17:20
Laatste bericht: Thijs69
  Waar verkopen Volvoson 4 4.319 9 July 2018, 21:44
Laatste bericht: Dopski
  amazon dilemma stijn 12 8.506 12 September 2010, 22:10
Laatste bericht: Black Moose

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)