Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dilemma; Verkopen of roestaureren Black Moose??
Ik heb de binnenbekleding het afgelopen najaar er helemaal uitgehaald om de boel te inspecteren en de holle ruimten behandeld. Daarbij ben ik wel een en ander tegen gekomen, zoals de binnenspatborden en de rand onder de achterklep, jou wel bekend neem ik aan. En dan de wielranden nog.
Als ik een ander koop weet ik ook niet wat ik tegen kom en als ik het een bedrijf laat doen weet ik ook niet wat erbij komt en dan zeg je ook niet laat maar zitten als de helft al klaar is.
Maar blijft natuurlijk nog een gok, maar dat houd het spannend en aangezien we het zelf doen komt er geen arbeidsloon bij, waarschijnlijk alleen arbeidsuren.
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Succes, hoop voor je dat je niet al te grote verrassingen meer tegenkomt.

Hier staat een advertentie met oa 4 zwarte deuren.
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord
Om te zien wat er allemaal wel en niet kan kan je ook eens kijken in het topic van je zwarte broeder; zwarte flirt.
Overigens geen happyend uiteindelijk...
Antwoord
Arjan. schreef:Succes, hoop voor je dat je niet al te grote verrassingen meer tegenkomt.

Hier staat een advertentie met oa 4 zwarte deuren.
Dank je, die ken ik ben ik wezen kijken, zijn antraciet
VW T3 camper TD
Antwoord
DopdeDouwer schreef:Om te zien wat er allemaal wel en niet kan kan je ook eens kijken in het topic van je zwarte broeder; zwarte flirt.
Overigens geen happyend uiteindelijk...
Ja die ken ik ook, heb ik gelezen. Maar die van mij is beter!!
VW T3 camper TD
Antwoord
Ik wil je succes wensen. Ben eigenlijk wel een beetje blij dat er nu nog een zwarte 240 blijft rijden. Er zijn er niet zo veel van en het is toch een errug mooie kleur voor een 240.
Antwoord
Ook van mij succes met de klus. Zoals ik het lees ga je er geen spijt van krijgen al zul je onderweg wel eens achter je oren krabbelen :verward:waar je aan begonnen bent.....
Op een goed einde dan maar.....:wink:
240 POLAR 2.3i 1993 238000
940 2.3 IC HPT 1997 365.000
Antwoord
Het achter de oren krabben is al begonnen. Waar begin ik aan.
Ik ben vandaag wezen kijken bij een 745, zo het is er uit.
Geen roest(dat is het belangrijkste), hier en daar een klein deukje maar niet spannend. De achterklep zit corrosie op, bij welke 740 niet?
Verder een strakke auto met een B230F en een M47, (nog) geen lpg, wil ik er zelf inbouwen om de kosten te drukken.
Misschien uit een sloper halen, en de slangen/leidingen vernieuwen.
Interieur ziet er nog redelijk netjes uit, elektrische spiegels, geen elektrische ramen, maar ja heb ik nu ook niet.
Nieuwe koppeling, apk en kenteken bjr 12-86.

Hoe zit het eigenlijk met LPG, hebben ze last van backfires?
VW T3 camper TD
Antwoord
Als je een goede installatie inbouwt en goed afstelt niet. Smile Meeste backfires worden veroorzaakt door goedkope rommel (die weer vaak niet goed af te stellen zijn). Tongue
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
De B230F heeft van origine meestal een lamda gestuurde Vialle LPG installatie met AMS computertje, stappenmotor en een hele reut aan bedrading en vacuumslangen. Wat installatie wel wat ingewikkelder maakt.
Mijn B230F heeft een iets eenvoudigere vacuumgestuurde opzet met lambda-fopper, maar nog steeds niet erg logisch.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Auto verkopen of niet. KennOne 15 16.928 7 November 2022, 17:20
Laatste bericht: Thijs69
  Waar verkopen Volvoson 4 4.319 9 July 2018, 21:44
Laatste bericht: Dopski
  amazon dilemma stijn 12 8.494 12 September 2010, 22:10
Laatste bericht: Black Moose

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)