Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
@Dennis Bedankt voor je reactie, kon ook bijna niet voor die prijs.
@Marc Is misschien wel een optie en dan goed conserveren tegen roest en mogelijk later spuiten.
@Patrick Wil jij ff zijn gegevens PB-en?
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 4.340
Topics: 257
Lid sinds: Mar 2005
ik heb ook zo'n auto, ik heb er plaatwerk voor gekocht dat dan natuurlijk gespoten moet worden. Ondertussen rijdt hij als een trein en de roest is aardig onder controle. Ik heb er geen problemen mee, bijhouden en af en toe wat laten lassen, dat zou ik doen.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
Maar als het je enige auto is wil je natuurlijk wel netjes voor de dag komen. Dat heb ik in ieder geval.
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
Ik heb het al besloten, ik wil toch gaan voor de zwarte. Ik overweeg zelfs een nosejob, mits iemand een flatnose in de aanbieding heeft. Ruilen kan en heeft mijn voorkeur.
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Oh ja, ik zou er zeker een flatnose van maken.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
Een nosejob kan veel verschil maken. Dat hebben ze bij South Park al eens duidelijk gemaakt:
Voor nosejob
Na nosejob
Berichten: 184
Topics: 20
Lid sinds: Feb 2009
Ik stond een paar jaar geleden voor een soortgelijke afweging. Mijn eerste auto naar de sloop brengen, omdat het plaatwerk toch wel erg slecht begon te worden (rationele keuze), of veel geld uitgeven en de auto laten restaureren (ik heb geen sleutelruimte, geen ervaring en weinig tijd; emotionele keuze).
Ik heb een veelvoud uitgegeven van het bedrag waar jij nu over spreekt, wat ik er ook nóóit meer voor terug krijg, maar ik ben blij dat ik gekozen heb voor laten restaureren. Elke keer als ik mijn auto (omgedoopt tot The Happy Machine) weer zie of erin rijd, krijg ik een grote glimlach rond mijn mond.
Het lukte mij niet om een band van 16 jaar door te snijden. Ik weet nu wat ik heb, en beschouwde het enorme bedrag voor een deel als achterstallig onderhoud en voor een deel als normale autokosten in de toekomst. Als er niets raars met de auto gebeurd (diefstal, ongeluk o.i.d.) moet ik er nog jaren mee vooruit kunnen.
Ik wens je succes bij je afweging!
Volvo 240 sedan - 1984 *** Rover 2300 - 1981 *** Rover 3500 - 1981 *** SMV 8 (1958), 10 (1963) en 440 (1977) caravans
Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
Maar goed. Een eerste auto heeft dan ook iets speciaals. Dat heb ik tenminste bij mijn auto.
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
Ik heb dus inmiddels besloten om 'm te houden. Ik heb een lasser gevonden, een gepensioneerde man met passie voor auto's. Hij rijdt een MG, Volvo 245 D en heeft een HD liberator, zelf helemaal gerestaureerd. Nu onderdelen bij elkaar zoeken en aan de slag. Heb er zin in.
Misschien nog een goedkoop autootje met APK voor de betweentussentijd.
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 570
Topics: 4
Lid sinds: Sep 2007
Ik vind het moedig van je, om het onbekende in te gaan (want je weet nog niet wat je allemaal gaat tegenkomen)
Maar als je dan uiteindelijk klaar bent, heb je inderdaad een heel mooi exemplaar waar je nog meer band mee hebt (waarschijnlijk)
Succes