Berichten: 435
Topics: 85
Lid sinds: Oct 2009
Hoi,
Al een tijdje gaat zo nu dan het amp lampje branden, als dit het geval was ging ook de benzinestand en koelwater temp naar 0. Nu blijft hij echter constant branden waarbij de beide meters op 0 staan. Volgens mij is het zo dat als er een laad probleem is de 2 meters gewoon blijven werken. Of niet? Iemand ervaring mee?
Groet,
Mathieu.
Berichten: 11
Topics: 1
Lid sinds: Nov 2011
Berichten: 355
Topics: 50
Lid sinds: Feb 2011
oscarkeur schreef:Klinkt als massa..?
ja..
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
dit item komt regelmatig langs, reden te meer om wat FAQ/how to lijstjes te maken en VINDBAAR te plaatsen...
heb je al een voltmeter op je accu gehad..? 13,6-14,2 bij draaiende motor en redelijk tot goed accu..?
Berichten: 48
Topics: 12
Lid sinds: Feb 2007
Als je temperatuur en brandstofmeter er mee stoppen dan moet je denken aan de spanningstabilisator, zit aan de achterkant van je instrumentencluster. Als je amperlamp af en toe brandt zijn de koolborstels van de dynamo bijna versleten, brandt hij constant dan kan het ook de spanninmgsregelaar zijn. Vindt het wel raar dat ze alle drie storing hebben, zou eerst maar eens kijken wat de laadstroom is.
Ed van der Zee'98 C70 T5 '98 S90, '96 965 Oxford, '71 164 M410 OD, '71 144-S M41 OD, '71 P1800 E BW35 '71 144-GT M41 OD, '69 Amazon M41OD
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
..doe maar laadspanning om verwarring te voorkomen.. (volt-spanning ampère-stroom..)