Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
144 Gas blijft hangen
#1
Beste forummers,

Mijn 144 heeft een nare kwaal die erin is gekomen na het plaatsen van een nieuwe carburateur; het gas blijft hangen. Als je het gas heel kort maar vrij heftig intrapt zakt het toerental vaak wel weer terug.

Ik dacht dat dit misschien kwam door valse lucht, dus heb alle pakkingen ingesmeerd met vloeibare pakking. Om de effectiviteit te testen heb ik bij draaiende motor remmenreiniger op alle verbindingen tussen carburateur en het inlaatspruitstuk gespoten. Daarbij veranderde het toerental niet. Toen ik vervolgens echter gas gaf was het probleem er nog steeds.

De carburateur is nieuw, dus zou niet vervuild mogen zijn. Desondanks heb ik deze gereinigd. Dit mocht ook niet baten.

De gas-stangen constructie loopt soepel en spring netjes terug als je gas loslaat.

Hoe kan dit komen (dat het gas blijft hangen)?
Antwoord
#2
blijft het zuigertje hangen..?

nee kan niet, dan verzuipt ie..

ckoke mechanisme goed afgesteld..?
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#3
Het komt me ergens wel bekend voor. Had dacht ik iets te maken met de gasklep. In rust horen de gasstangen los te liggen van de gasklep.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#4
Bedankt voor de reacties,

Choke is niet aangesloten, dus het lijkt me sterk dat die het probleem veroorzaakt. Wat zijn de gasstangen? Is de gasklep de klep waarmee je het vacuüm varieert?

Ik heb eens goed gekeken wat er met alle stangetjes/palletjes gebeurt als het gas blijft hangen. Het leek erop dat inderdaad de gasklep(?)-bediening niet goed terugveerde. Deze heb ik een beetje geolied en het probleem is tijdens een ritje net (~20 km) niet opgetreden. Maar ik heb er nog geen vertrouwen in, omdat het niet consequent voorkwam.
Antwoord
#5
heb dit ook gehad alleen was het bij mij vrij simpel nieuwe krachtigere veertjes gemonteerd en het probleem was verholpen
V142 BJ1968
L.B. Racing
Antwoord
#6
Er loopt 1 stang parallel aan het blok en gaat met zo'n komkoppeling over in de volgende, die er haaks op staat en aan de carb zit. Waar de laatste stang aan de carb zit, is er een stukje speling ingebouwd waardoor de gasklep altijd tegen z'n rustpunt kan komen bij "gas los".

De oude 140 heeft louter stangen vanaf het gaspedaal, de nieuwere heeft er ergens een stukje kabel tussen zitten. ALs het goed is is het geheel op meerdere plaatsen voorzien van terugkeerveren, rust-, afstel- en scharnierpunten, speling etc.

De gasklep is wat je bedient met het gaspedaal, uiteindelijk. Daarmee varieer je de doorlaat naar de motor. Smoorklep heet-ie ook wel.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Amp lampje blijft branden Madman 5 5.179 5 March 2012, 00:14
Laatste bericht: Jambon

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)