Topics: 116
BartWillem schreef:Niet die, ik bedoel de echte stalen velgen.
Simpele dingen zoals de standaard Amazon-velg maar dan wat breder en groter (geloof 16-inch). Ben van Tinustuning heeft ze ook onder zijn Amazon. 
Ik weet welke je bedoeld, zijn volgens mij de GT velgen. Ik denk dat ik de amerikaanse velgen ook wel zijn charme vind hebben. Kwam net deze tegen:
http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/ba...ind=2&fs=1
Zou moeten passen.
Topics: 7
29 February 2012, 18:35
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 29 February 2012, 18:38 door BartWillem.)
De Amazon GT-velgen ken ik uiteraard, maar die van Chevy zijn dus nog een slagje groter en breder.
Die Wrangler-velgen zijn erg mooi! Nog een gouden tip: bij de Amazon zou je rond de ET14 moeten zitten.
29 February 2012, 18:38
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 29 February 2012, 18:59 door Jeroen V.)
BartWillem schreef:De Amazon GT-velgen ken ik uiteraard, maar die van Chevy zijn dus nog een slagje groter en breder. 
Die Wrangler-velgen zijn erg mooi!
Ja vind ik ook, ik heb hem net even een mailtje gestuurd. Maar ik denk dat ik met ET waarde in de knoei ga komen. Voor de amazon moet deze 25mm zijn en de meeste velgen welke ik tegenkomen hebben een veel grotere waarde.
Even uitgezocht wat die et waarde eigenlijk inhoudt. De velgen welke ik tegenkom hebben een hogere waarde bv 45 ipv de 25 welke ik nodig ben. Dit wil dus zeggen dat het wiel 20mm meer naar binnen komt (hoe hoger de waarde hoe verder de velg naar binnen staat). Het lijkt me dus mogelijk dit op te lossen met spacers?
Begrijp ik dit goed en zijn spacers van 20mm wel ok, geen rare krachten op de wielophanging stuur e.d.?
25 zou misschien net moeten passen, de Minilites van 14 passen prima. Die van de PV/Duett (die hebben een ET van 10) passen ook maar andersom weer niet.

En anders wordt 't toch een spacertje er tussen.
Het lijkt erop dat er een stuk van mijn topic verdwenen is????? Heb niet voor niets zitten photoshoppen dus alsnog:
Jammer dat ze niet gaan passen :-)))
Staat wel goed moet ik zeggen! Dat wordt ombouwen dus.
Met een spacer moet 't lukken, persoonlijk ben ik geen fan van spacers (inderdaad wegens de rare krachten, heb toch heel wat ellende mogen zien dankzij het gebruik van spacers) maar velen beweren dat het makkelijk kan (maar die velen roepen dat een Amazon en een turbo zonder verdere aanpassingen ook kunnen).
Topics: 163
Een en ander is opgeschoond. Ik moest nog wat terugkopieren, maar je bent al voorzien
DopdeDouwer schreef:Een en ander is opgeschoond. Ik moest nog wat terugkopieren, maar je bent al voorzien 
Duidelijk.
Ik kwam nog een leuke amazon tegen op een belgische variant van marktplaats. Ama heb ik al maar deze heeft wel ongeveer de velgen waar ik naar opzoek ben. Moeilijk om dit soort velgen met een et waarde te vinden welke enigszins in de buurt komt van de amazon.
Vandaag even de verkoper een mailtje gestuurd om wat gegevens van de velgen te vragen. Mailtje terug maar hij heeft helaas geen idee over het hoe en wat....... Verder zoeken dus maar.
Topics: 78
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.