Berichten: 51
Topics: 14
Lid sinds: Aug 2012
17 December 2012, 15:06
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17 December 2012, 22:53 door Wimme.)
Bij deze een update nieuw leven 244 GL.Zoals eerder gemeld is de compressie bij 2e meting niet zo bar slechts als eerder.Conclusie was dus: slecht lopen kan daar alleen niet door komen.Nu met een revisiesetje van 40,- de verdamper gereviseerd. Resultaat in 1 woord: geweldig!Hij loopt als een zonnetje, en is nog niet eens met fatsoenlijke apparatuur afgeregeld.Ik ben dus erg blij.De revisie was kinderlijk eenvoudig: 3 membranen vervangen, schoonmaken en klaar. Totaal 1,5 uur met uit- en inbouwen erbij.Wat ik aantrof in de verdamper: grote membraan was zo gerimpeld als een vaatdoek. Verder veel vettigheid.Foto's volgen nog!
Berichten: 1.152
Topics: 69
Lid sinds: Dec 2007
Gefeliciteerd! Mooi om te horen.
Berichten: 51
Topics: 14
Lid sinds: Aug 2012
Thanks.. Maar na 5 km was het weeeeer raak! Mijn vriendin ging ermee op pad. Die belde me wanhopig op. Weer telkens afslaan bij optrekken, dus zodra er wat vermogen wordt gevraagd. Toen ik er daarna mee ging rijden, idem dito. Iets doorgereden op benzine, toen weer op gas. Deed ie het weer fantastisch. Ik snap er geen R... meer van.
Mijn vriendin heeft het geloof ( in de wagen ) opgegeven.. Ik WIL erachter komen wat het is!
Nu moet ie natuurlijk nog wel worden afgesteld. Maar het ene moment goed lopen, en het andere weer niet, daar kan ik niet bij.
Wat een leven.....
Berichten: 1.152
Topics: 69
Lid sinds: Dec 2007
Volgens mij is het zaak om gewoon structureel te werken en zaken aan te pakken. De verdamper was blijkbaar een goede eerste stap.
Als ik het zo hoor, zou nu de ontsteking wel eens een opfrisbeurt kunnen gebruiken.
Zie ook mijn blogpost
Weer gestrand op weg naar de APK met 1800ES Daar deed het probleem zich (ook) alleen voor als de auto warm was en dit bleek aan de rotorkap te liggen.
Verder zou het ook nog het membraan in de carburateur kunnen zijn of de contactpuntjes.
Zie ook mijn blogpost
Autopech met de Amazon
Berichten: 51
Topics: 14
Lid sinds: Aug 2012
thanks., OV,
De ontsteking is elektronisch en staat op tijd. Het is wel opmerkelijk dat het probleem zich op benzine niet voordoet...
Ik dacht dat de carburateur op gas eigenlijk alleen een doorlaatklep was?
Berichten: 1.152
Topics: 69
Lid sinds: Dec 2007
Als hij het op benzine wel goed doet, ligt een probleem met de ontsteking minder voor de hand (al kan het nog steeds omdat LPG iets kritischer is).
Zit je verdamper dan wel goed aangesloten?
M.a.w. in/uit slang goed om?
Voldoende koelvloeistof in circuit?
Het zou ook kunnen dat je verdamper bevriest.
Carburateur is op LPG inderdaad alleen een doorlaatklep, maar het membraan moet wel goed zijn, anders gaat de zuiger niet omhoog en wil de motor niet op toeren komen.
Berichten: 51
Topics: 14
Lid sinds: Aug 2012
OK..
Dat membraam, kan ik dat checken? Ik zal het grote st klaas boek er eens bij pakken.
Grappig dat je het koelwater noemt. Denkend aan wat er nou verschilt van benzine, kwam ik daar ook op. Ik heb idd niet bijgevuld omdat er maar weinig koelvloeistof weg liep en het suppletie tankje nog half vol was. En ik ging ervan uit dat de zaak zelfontluchtend is.
Morgen haal ik de verdamper er overigens weer uit om het co stelschroefje uit te boren. Die draaide ik net evve iets te hard vast en krak!
Bij inbouw vergewis ik me van voldoende vloeistof.
Wordt vervolgd!