Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bijzondere/vreemde/grappige advertenties op Marktplaats/Ebay etc.
Ik wil trouwens evt wel een adv plaatsen met wat kenmerken die de prà 86'ers onderscheiden. Maar dan moet ik wel wat van die zaken weten. Ben niet zo bekend met de verschillen per bouwjaar. Dus een lijstje maken met kenmerken per modeljaar?
Bijv: paravaan: voor '86 een grilletje, na '86 twee grilletjes.
Enz.
Wie vult aan?
Antwoord
sinds vorig jr werkt de politie samen met MP om foute otomobielen te traceren is mij op het P-bureau uitgelegd...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Heel grof gezegd maar als je je "rommel" kwijt wil plaats je het op MP, als je goed/ vertrouwd spul wil verkopen plaats je het op Ebay..............
Volvo 760 GLE 1990 Mercedes 250SE cabriolet 1967 Porsche 911 Carrera 4 2001 Toyota Landcruiser 100 2007 Citroen Mehari 1976 Hymer B644 2002 Opel GT/J 1971
Antwoord
Reactie van marktplaats:

" Ik begrijp dat u dit ontzettend vervelend vindt en het is uiteraard niet de bedoeling dat dergelijke advertenties op Marktplaats staan. We kunnen de toegezonden adverteerders echter niet op basis van uw bevindingen weren van de site. Indien u gegronde bewijzen heeft dat deze personen daadwerkelijk oplichter zijn, kunt u deze naar ons toesturen. Eventuele gedupeerden kunnen zich bij ons melden. Wij kunnen dan, indien er aangifte is gedaan, ook gaan samenwerken met de politie om dit op te lossen.Gezien het aantal advertenties op onze site, zijn wij helaas niet in staat om elke advertentie afzonderlijk te controleren. Om deze reden hebben wij inderdaad ons tipsysteem in het leven geroepen. Wij ontvangen dagelijks enkele duizenden tips. Onze prioriteit ligt hierdoor vooral bij het controleren van advertenties die door meerdere gebruikers zijn getipt. Wij hopen op uw begrip hiervoor.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd."

Maw marktplaats zal zijn nek niet uitsteken om deze misstanden te voorkomen. En dat ze advertenties controleren die door meerdere gebruikers worden getipt, wil ik nog wel geloven, maar dit soort advertenties controleren + actie daarop ondernemen is voor hen veel te veel werk. Money and moneymanagement rule the world, maar dat wisten we al.

Een nieuwe wet maken in Den Haag?
245 DL 1983
Antwoord
met z'n allen op de FOUT knop drukken dan maar ?
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Antwoord
oehoeboeroe schreef:Heel grof gezegd maar als je je "rommel" kwijt wil plaats je het op MP, als je goed/ vertrouwd spul wil verkopen plaats je het op Ebay..............

Dat gaat mij wel heel ver hoor, ik heb 98% goede ervaringen opMP zowel verkopend als kopend en versturend als ontvangend.
Net als in het gewone leven pas je daarbij een stukje logica toe.MP schrijft zelf immers ook; "lijkt iets te mooi om waar te zijn dan is het dat meestal ook".

Bovendien verdiep je je hopelijk toch wel in iets voordat je een behoorlijk bedrag neertikt?Je hebt als koper net zo goed iets als onderzoeksplicht.

Ik heb v.w.b. de omkatters ook wel gedacht van; meldpunt maken bij RDW zodat zij de auto bij de eerstvolgende APK-afmelding kunnen steekproeven v.w.b. de ware identiteit van een auto (lees bouwjaar).
Maar ja, waar blijf je dan, het risico bestaat dat je een soort heksenjacht ontketend, de volgende wil dan ook kunnen melden als hij weet dat (ik noem maar wat) dorpels in een auto gekit zijn i.p.v. afgelast.
De overheid heeft al niet genoeg capaciteit de huidige wetten te handhaven, laat staan nieuwe wetten te maken en handhaven.
Antwoord
Tsja, ik heb op Ebay ca. 1400 transacties gedaan met 100% positief resultaat. Dit is mede veroorzaakt door het beoordelingssysteem en het veelvuldig gebruik van Paypal. Op MP heb ik iets van 200 aankopen/verkopen gedaan waarbij ik helaas een aantal keren flink het schip ben ingegaan om dan nog maar te zwijgen van de z.g. kopers die nooit zijn komen opdagen..............
Volvo 760 GLE 1990 Mercedes 250SE cabriolet 1967 Porsche 911 Carrera 4 2001 Toyota Landcruiser 100 2007 Citroen Mehari 1976 Hymer B644 2002 Opel GT/J 1971
Antwoord
240diesel schreef:Dat gaat mij wel heel ver hoor, ik heb 98% goede ervaringen opMP zowel verkopend als kopend en versturend als ontvangend.
Net als in het gewone leven pas je daarbij een stukje logica toe.MP schrijft zelf immers ook; "lijkt iets te mooi om waar te zijn dan is het dat meestal ook".

Bovendien verdiep je je hopelijk toch wel in iets voordat je een behoorlijk bedrag neertikt?Je hebt als koper net zo goed iets als onderzoeksplicht.

Ik heb v.w.b. de omkatters ook wel gedacht van; meldpunt maken bij RDW zodat zij de auto bij de eerstvolgende APK-afmelding kunnen steekproeven v.w.b. de ware identiteit van een auto (lees bouwjaar).
Maar ja, waar blijf je dan, het risico bestaat dat je een soort heksenjacht ontketend, de volgende wil dan ook kunnen melden als hij weet dat (ik noem maar wat) dorpels in een auto gekit zijn i.p.v. afgelast.
De overheid heeft al niet genoeg capaciteit de huidige wetten te handhaven, laat staan nieuwe wetten te maken en handhaven.

Om nog maar te zwijgen over vervelende mensen uit de wijk of forum die dan een aanmelding van omkatten/oid geven voor de fun.
Groeten, Boele
Antwoord
Fout blijft fout, we kunnen de wereld niet verbeteren maar wel een handje helpen. Advertentie zetten en masaal op de foutknop drukken !?!?
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Antwoord
Volvo 142 B23 schreef:Ik wil trouwens evt wel een adv plaatsen met wat kenmerken die de prà 86'ers onderscheiden. Maar dan moet ik wel wat van die zaken weten. Ben niet zo bekend met de verschillen per bouwjaar. Dus een lijstje maken met kenmerken per modeljaar?
Bijv: paravaan: voor '86 een grilletje, na '86 twee grilletjes.
Enz.
Wie vult aan?

240's van '86 en jonger hebben de plastic strips onderaan de deuren. Ze zijn eventueel te verwijderen, maar dan zouden er een hoop gaatjes dichtgelast moeten worden, en ik betwijfel of veel omkatters dat doen.
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Ebay/marktplaats enz> deel XVIII.. p245 2.481 1.590.907 24 September 2025, 14:22
Laatste bericht: Volvo240
  Afraders Ebay / Marktplaats Harry 1.371 805.224 3 April 2023, 20:43
Laatste bericht: Kogelman
  Marktplaats... st€€ds commercieler Dopski 7 10.704 14 February 2016, 15:34
Laatste bericht: Dopski
  144 op Marktplaats simplicity 1 3.363 1 July 2013, 12:46
Laatste bericht: Dopski
  Waarschuwing : Blocket advertenties Volvia240 23 23.996 1 June 2012, 16:41
Laatste bericht: BartWillem
  Ebay/marktplaats enz> deel XVI.. TheSaint77 637 259.139 15 August 2009, 21:03
Laatste bericht: Bazis
  Ebay/marktplaats enz> deel XV..and still counting.. TheSaint77 482 238.937 8 December 2008, 21:19
Laatste bericht: TheSaint77
  PP's 740 Turbo op eBay PP! 8 8.221 20 March 2008, 01:12
Laatste bericht: Jelmar
  Ebay/marktplaats enz> deel XIV inmiddels PP! 271 137.955 23 January 2008, 14:27
Laatste bericht: TheSaint77
  20 pk extra voor 5,50 euro? Gezien op EBAY 240 GLT Aut 4 5.486 3 November 2007, 12:13
Laatste bericht: Jw240

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)