Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tips voor spuiten van 2k lak met compressor
#1
Toch voor de winter nog wat roest aanpakken voordat het na de winter lassen wordt...

Wie kan mij van advies voorzien voor het spuiten met een compressor?

Kan een compressor lenen met vochtafscheider is dit voldoende?

Wat voor druk is ideaal en de temperatuur van de verf... heb een verfspuit met verfhouder boven de nozzle.

Stappenplan:

1. Roest afbramen en insmeren met Novorox

2. Bijschuren, ontvetten en spuiten met epoxy primer

3. Bijschuren en vlak maken met filler

4. Nogmaals bijschuren en ontvetten en opnieuw primer

5. Nogmaals bijschuren en ontvetten en aflakken

Doe ik iets verkeerd?

Thanks!
Antwoord
#2
Meen dat je ook een olie-afscheider nodig hebt. Compressoren geven vettige lucht.
Verder altijd spuiten met hoge omgevingstemperatuur. 20 graden minimaal?
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#3
Klinkt als een heel gedoe voor een paar plekjes, zo rond de voorruit denk ik, of bij de achterklep. Die je waarschijnlijk toch niet gaat redden van de roest. Ik krab de ergste plekken zo kaal mogelijk, wat ijzermenie en/of zinkverf erop en dan een paar lagen verf van de schilder, of teer als het de onderkant betreft.
En dan kijk ik wel weer hoe lang het houdt. Soms een jaar, soms 2, ach.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#4
Marc1970 schreef:Klinkt als een heel gedoe voor een paar plekjes, zo rond de voorruit denk ik, of bij de achterklep. Die je waarschijnlijk toch niet gaat redden van de roest. Ik krab de ergste plekken zo kaal mogelijk, wat ijzermenie en/of zinkverf erop en dan een paar lagen verf van de schilder, of teer als het de onderkant betreft.
En dan kijk ik wel weer hoe lang het houdt. Soms een jaar, soms 2, ach.

Haha...zo mag ik het graag horen!
Antwoord
#5
Het is een vervelende plek midden op het achterscherm zeg maar tussen sierlijst en spatlap, Daar wil ik het een beetje netjes maken maar niet voor 800 Euro bij het schadebedrijf... plekje op de dorpel pak ik wel anders aan!

vette lucht kan inderdaad nooit goed zijn...eens google-en...
Antwoord
#6
Je kan eenmalig bruikbare spuitbussen op kleur laten mengen met 2K lak, alles schoon, geen gesleep met zware toeters en bellen. Dan moet je vanaf het kale metaal alles met 2K doen, kweenie of Novorex daartegen kan bijvoorbeeld.

http://winkel.verf24.nl/spuitbussen-c-1_...m-made-p-7
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#7
sommige compressors zijn olievrij, dan heb je er dus geen last van. anders is een olie afscheider wel aan te raden.
Ik heb hier veel info vandaan gehaald : http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=20140
(ja ik heb ook een vw ;-) )
Antwoord
#8
wat voor vw??
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Iemand ervaring met laser voor ontroesten? Madman 0 1.259 2 March 2024, 11:23
Laatste bericht: Madman
  Wat die ik fout (velgen spuiten) Rob 22 56.712 28 June 2014, 10:32
Laatste bericht: jos245
  Wie wil met mij mijn 164 voorzien van een 960 motor in ruil voor een 760TIC ? toonkarel 11 15.691 16 September 2011, 23:51
Laatste bericht: Black Moose
  Goed bedrijf voor restauratie / carosserie ? Anthony 2 7.754 26 March 2011, 22:55
Laatste bericht: Anthony
  Speciale lastipjes voor dunne draad. Zwarte Flirt 13 21.584 19 March 2011, 18:41
Laatste bericht: aRjen.T

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)