Topics: 52
Of gewoon terug naar de garage? Lijkt me niet de bedoeling dat ze em zo afleveren. Stuur hoort wel recht te staan na het uitlijnen.
Topics: 7
Dat verlagen doet 'm echt veel goed.

En zo te zien zijn ze bij het verlagen vergeten om de stuurstangkogels mee te nemen bij het uitlijnen, dat hoort men normaal wel te doen en het is eigenlijk een kleine moeite (aan de ene kant moet 't meer naar binnen gedraaid worden en de andere kant meer naar buiten, is zo gedaan maar je moet dan wel controleren of de uitlijning nog steeds klopt). Even teruggaan dus.
Topics: 12
Topics: 38
Ik dacht er zelf aan om maar gewoon het stuur los te halen en een kwartslag te verdraaien. Dit kan toch geen kwaad?
De linker spoorstang blijkt krom, ik denk dat daardoor het stuur ook een beetje naar links stond bij rechtuit, dit is al sinds ik de auto heb. Door de kromme spoorstang is ook wat teveel toespoor ontstaan waardoor de banden aan de buitenkant schuin afsleten. Dit teveel toespoor is nu gecorrigeerd door beide wielen aan de voorzijde wat naar buiten te zetten (hij is met het rechter wiel begonnen), vandaar dat het stuur nu nog steeds (en zelfs een stuk meer dan eerst) scheef staat. De sporing zou wel in orde moeten zijn. Klinkt dit aannemelijk of typ ik nu echt onzin...?
Topics: 7
Is wel aannemelijk, maar dan had 'ie alsnog het stuur recht moeten zetten.

Je kan ook het stuur loshalen en dan recht zetten, maar dat kan wel eens meer tijd in beslag nemen dan de stuurstangen goed te laten zetten. Een stuur kan behoorlijk vast zitten weet ik uit ervaring.
Mja heb verschillende auto's laten uitlijnen om uiteenlopende redenen. Maar het stuur is altijd recht gezet. Aan een kant beginnen lijkt me niet helemaal de juiste methode. Gewoon om en om verstellen tot beide wielen in de gewenste hoek staan. En tijdens dat proces het stuur recht houden.
Topics: 12
Normaliter wordt tijdens het uitlijnen het stuur gefixeerd in de rechtuit positie. Vanaf daar worden de wielen in de juiste positie gezet. Dat hoeft niet om en om een klein stukje, dat kan gewoon per wiel.
Ja zoiets :-P. Maar dat stuur hoort recht te staan haha.
Topics: 38
7 January 2013, 09:48
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 7 January 2013, 10:54 door Arjan..)
Mijn telefoon begint wat ouder te worden dus hij kan steeds minder lang weg van de beademing. Omdat ik de enorme puist uit de sigarettenaansteker die ook nog eens slecht contact maakt zat was heb ik het anders aangepakt:
Dit ligt verstopt achter het dashboard:
En dit zit in het dashboard:
Topics: 60
Je had het over andere velgen?