Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
Jerry schreef:Gebruikt wel wat meer lpg dus heb ik de schroef in de slang maar iets geknepen.
Overbemeten...die conclusie er zit een stabilisatie weerstand achterop zodat je als niet direct in de stress raakt als de meter ietsje oploopt. Daar is over nagedacht ;-)
Wat de LPG betreft; niet zomaar aan draaien aan de toevoer naar je gasmengstuk. Dat zou ik zeker ff laten meten bij een LPG specialist. Je wil namelijk geen te arm mengsel, dan kunnen je kleppen verbranden plus je krijgt detonaties. Met grote kans op motorschade.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 943
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
5 July 2011, 23:51
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 5 July 2011, 23:55 door Jerry.)
Bij stationair kan je aan de uitlaatgassen ruiken of het mengsel goed staat.
Van een oude lpg inbouwer geleerd ooit.
Als hij te rijk staat dan ruik je duidelijk een gas lucht en dan net zo lang indraaien tot de uitlaatgassen iets zurig beginnen te ruiken.
De schroef op de verdamper bedoel ik.
Dan staat hij stationair heel aardig.
En als je dan 40% van bijna 60 liter lpg verbruikt op 120km dan durf ik die schroef wel wat in te draaien hahaaa.
Kreeg het idee dat ik weer in een amerikaan rond reed hahahaaa.
Maar je hebt gelijk en ik ben van plan om binnenkort het lpg gebeuren eens af te laten stellen.
1 op 8 moet goed te doen zijn op lpg lijkt mij.
Zit nu rond de 1 op 7 schat ik.
En dat vind ik een veilige afstelling zonder de meters er aan te hangen.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970