Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
pulsgestuurde kmteller in oud dashbord
Ik heb een losse klokken-kast met pulsgestuurde kilometerteller, het formaat komt natuurlijk niet overeen met die van de originele van mijn 245, bwjr 1976.. Weet iemand of ik die puls-teller uit de printplaat kan verwijderen en autonoom kan plaatsen in mijn dashbord van mijn 245 uit 1976 ?
Of een andere truc om het nieuwe werk in een oud kassie te plaatsen ?
Doel: Ik ga een achteras monteren van een sedan met pulsgever. Alle overige wijzigingen in de aandrijflijn hebben dan geen gevolgen voor de km-teller.
Dit leek mij de goedkoopste oplossing.
Een andere mogelijkheid is het tussenplaatsen van een variabele potmeter met stappenmotor, Huke Basart leverd die voor 30,--. Nadeel daarvan is dat de defecte orginele kmteller eerst gerepareerd moet worden Ãn als besluit een AW71 te monteren, het staartstuk van de BW55 overgeplaatst moet voor de kmtelleraansluiting. Oftewel: meer kosten en meer werk ?
Antwoord
Ik meen me een bericht op dit forum te herinneren waarin iemand omschreef hoe hij de nieuwe teller in de oude tellerkast monteerde.
Hij had de ronde wijzerplaat afgeknipt tot een vierkante vorm en er vervolgens de vierkante wijzerplaat van zijn oude teller opgeplakt en vervolgens het jongere tellermechanisme in zijn oude tellerbak geplaatst.
Antwoord
jos245 schreef:Ik meen me een bericht op dit forum te herinneren waarin iemand omschreef hoe hij de nieuwe teller in de oude tellerkast monteerde.
Hij had de ronde wijzerplaat afgeknipt tot een vierkante vorm en er vervolgens de vierkante wijzerplaat van zijn oude teller opgeplakt en vervolgens het jongere tellermechanisme in zijn oude tellerbak geplaatst.
is ook de handigste manier lijkt me, beetje hobbiën op de zondagmiddag.
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Ik denk ook wel dat zoiets moet kunnen uiteindelijk. Er zit maar een klein printplaatje aan de teller. Hier een heleboel foto's en links op dit gebied: http://www.davebarton.com/240-odometer-repair.html
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Heb de link bekeken, maar dat geeft geen antwoord op mijn vraag.
Heeft iemand dit al geprobeerd / gedaan ?
Antwoord
Hier het oude stukje over ombouwen wat men bedoelt, meeste foto's zijn weg, "ff skarrelen" volgens Kaasie: t-grote-M90-ombouw-topic-door-Bozzma?p=188540&viewfull=1#post188540" target="_blank" rel="noopener" class="mycode_url">http://volvolvo.nl/showthread.php/2713-H...post188540
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Toppie !!
Jammer alleen dat al die foto's weg zijn .
Zijn die niet nog te achterhalen ?
Antwoord
Er staan er nog 2 op. De foto's zullen wel van kaassie zelf geweest zijn die hij ergens heeft geupload, je kan 'm eens een berichtje sturen of hij het opniew kan uploaden, hij is alleen niet meer zo'n regelmatige poster als vroegâh.
Antwoord
Is al gebeurd, nog geen reactie...
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  tellerbakje wisselen, snelheidsmeter en kmteller gestopt Stevves 2 2.642 10 May 2013, 21:18
Laatste bericht: Stevves
  Speaker midden in dashbord: maten? hoe vervangen? BartJu 10 5.908 4 July 2007, 18:56
Laatste bericht: BartJu

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)