Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
LPG verbouwen verslag
12dagen? Heb je rijontzegging? Mij lpg installatie is niets bijzonders hoor maar de nokkenas zal inderdaad een hoop uitmaken denk ik.

Antwoord
nee, bouwjaar 30-6-1986 ........ Tongue
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
Antwoord
Aha daar had ik niet aan gedacht Big Grin
Nog even dus dan kan de pret beginnen

Antwoord
De eerste 500KM zit er op.
Loopt als een tierelier, pakt goed op vanaf stationair, en heeft een verbruik van 1:8,5 ongeveer.
Op benzine wel een stuk meer vermogen, dat is goed te merken!
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
Antwoord
244Drift schreef:Die plunjer dient ervoor om de luchtschuif ( k-jet systeem ) te bedienen.

Mocht er nog meer mensen dit na willen doen.

Ik heb nog een setje over ;D

Plunjer+Gasmengstuk+verdamper

Beste,

Het is een beetje laat maar toch....
Ik denk er over om hetzelfde te doen,en heb je fantastische verslag gelezen,heb je toevallig het set nog liggen?
of heb je anders de leverancier en artikelnummers van het plunjersetje en gasstuk voor mij?

ik lees het heel graag!

groet,
Hayo
Antwoord
Hoi,

Ben op dit moment ook LPG in aan het inbouwen in een 244 GLT (maar geen turbo) 1984 B23E(k-jet). Dit jaar iig nog even voordelig rijdenSad. Nu zit alles er in en loopt de auto op benzine weer prima. Alleen op gas krijg ik totaal geen reactie ook niet bij een omschakelpoging vanuit hogere toeren of tijdens rijden. Terwijl ik het gas wel hoor stromen. Mijn schakelrelais schakelt het relais van de benzinepomp uit. Kan het zijn dat ik hiermee ook de ontsteking uitschakel? Of heeft iemand nog een ander idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Het is trouwens het systeem van Vogels met OMVL verdamper en plunjerklep.

Groet,
Sietse
Antwoord
Ik neem aan dat je een gasmengstuk hebt dat onderaan tegen het gasklephuis hebt gemonteerd zoals op onderstaande foto?

[Afbeelding: 2n99h1u.jpg]

Zit de plunjer goed gemonteerd? Als deze de stuwschijf niet optilt kan de auto niet lopen op lpg.

Het schakelrelais onderbreekt toch alleen de stroom van de benzinepomp en heeft dan toch met de ontsteking niets te maken?

Je zou eens kunnen checken of er tijdens het starten gas uit het gasmengstuk komt als je de zwarte balg eraf laat.

De verdamper staat op fabrieksafstelling en dat is normaal voldoende om de auto op lpg te laten starten en zeker als je rijdend van benzine naar gas overschakelt.Dan pakt ie nl. veel makkelijker op.

Zit de mengschroef in de drooggasslang toevallig niet helemaal ingedraaid zodat ie geen gas doorlaat?
Antwoord
Heb inderdaad mijn mengstuk onder de inlaat zitten zoals op de foto.
Maar heb nu met het lpg relais de stroomtoevoer naar het originele brandstofrelais onderbroken.
Heb met stilstaande motor en de slang van het mengstuk los 12 volt op de afsluiters wel gas uit de slang zien komen en ruiken dus volgens mij is alles open.
En de basis instelling van de verdamper genomen zoals vogels die beschrijft met de onderste schroef 3 mm onder de rand en de bovenste ongeveer 3/4 open.
Met het gasmengstuk kan toch niks mis zijn. Is nieuw.
Antwoord
Als er gas uit de drooggas slang komt bij het starten dan kan ik nog maar twee mogelijke oorzaken voor het niet lopen op lpg bedenken: of de stuwschijf komt niet omhoog doordat er iets mis is met de plunjer of de montage ervan of de verdamperafstelling is ver van tijd.
Je zou de stelschroef kunnen merken en vervolgens een paar slagen draaien en dan met onder het rijden overschakelend proberen of hij dan wel oppakt op lpg.
Als dat niet lukt kun je de stelschroef altijd weer terugzetten in de originele stand.

Heb je overigens de mengschroef in de drooggasslang gecontroleerd? Je kunt hem rechtsom helemaal dichtdraaien en dan een paar slagen linksom.

Ik heb wel eens gehoord van een nieuwe OMVL verdamper die defect bleek te zijn. De kans is klein maar het kan....
Antwoord
Ik ben eruit, het was toch een fout in mijn aansluitschema ik onderbrak doormiddel van mijn gasschakelrelais de positieve schakeldraad naar het pomp relais en dit bleek ook de plus draad richting mijn elektronische onsteking te zijn. Ik heb nu een extra relais tussen het originele brandstof relais en de twee draden rood/blauw naar de beide pompen. En de boel draait nu prima. Vanavond kan ik bij Timen Smit (Vaassen) terecht voor de CO afstelling en meteen het kleppen stellen.
Dan kunnen we kilometers vreten!
Volvo V40 2.0 2004
VERKOCHT:S Volvo 244 GLT 1984 B23E
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  gezocht verslag of topic mark240 1 2.021 13 October 2011, 19:36
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: