2 February 2006, 12:53
Kunnen de kleppen de zuigers raken bij een turbo als de d.riem knapt? Want ik geloof dat dat niet zo is met de andere volvo motoren.
|
Distributieriem Turbo
|
|
2 February 2006, 12:53
Kunnen de kleppen de zuigers raken bij een turbo als de d.riem knapt? Want ik geloof dat dat niet zo is met de andere volvo motoren.
2 February 2006, 13:08
In de onderstaande link vind je wat informatie over "vrijlopers".
Ik zie de B21ET er zo gauw niet bijstaan echter. http://members.a1.net/karl.anger/freilaufer.html
2 February 2006, 15:08
nee, de kleppen worden niet geraakt door de zuigers. Kennis van me die mijn 244 Turbo heeft overgenomen heeft dat een aantal maanden geleden meegemaakt. Op laten slepen, nieuw riempje, klaar is kees. :-) Super motoren!! :-)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
2 February 2006, 18:15
Ah mooi man. Das ideaal. Niet dat ik nu nooit meer naar mn distributie riem ga kijken..
Heb een turbo dan holle zuigers of gewoon ruimte over oid? Moet je trouwens bij het vv van de d.riem ook de spanrol vervangen?
3 February 2006, 20:23
ALTIJD de spanrol vervangen. En inderdaad. Er is gewoon ruime over
Volvo heeft altijd overgedimensioneerd. Vandaar dat de boel zo lang mee gaat. "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
4 February 2006, 11:09
volgens mij hoef je de spanrol niet standaard te vervangen?? Gewoon effe luisteren of ie nog goed loopt zonder dat je 'm hoort.
Maar: ik heb 'm zelf wel vervangen toen ik m'n auto kocht, je weet dan nooit hoelang ie er al opzit en het kost maar iets van 2 tientjes. Vorige eigenaar had trouwens ook een gebroken distr.riem en het is idd kwestie van op tijd zetten, riempje erop en rijden maar. Wel een veilig gevoel!
4 February 2006, 20:12
Vandaag ff distributieriem bekeken en zag dr nog mooi uit. Spanrol geloof ik wel. Die komt wel als de riem ook aan de beurt is. Die spanrol kost trouwens 36 euri (zonder korting). Verder ff v snaartjes vv en voorremmen uitmekaar gehad.
![]() ![]()
6 February 2006, 12:01
Ticcie schreef:volgens mij hoef je de spanrol niet standaard te vervangen?? Gewoon effe luisteren of ie nog goed loopt zonder dat je 'm hoort. juist omdat het zo goedkoop is en je vaak niet weet hoe lang die nog mee kan denk ik dat je dat het beste ook maar mee kan nemen. Net zoiets als dat je de drukgroep en toplager vervangt bij het vervangen van de koppeling, al is dat net effe meer werk. "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
|
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|