Berichten: 1.298
Topics: 26
Lid sinds: Mar 2008
oeps! ik leer net dat er van die driving computers verschillende types zijn. voor carb. en injectie.
deze is net de verkeerde dus ik moet'm aan me voorbij laten gaan :'(
Berichten: 570
Topics: 17
Lid sinds: Jan 2011
Kijkende naar de componenten in de kit zou je zeggen dat dit ook op een injectie moet passen, alle gegevens haalt de computer onafhankelijk uit eigen sensoren, je krijgt een electronische snelheidsmeter welke werkt op magneetcontacten op de cardanas. De verbruiksgegevens komen van een eigen bijgeleverde flowmeter. Een ingebouwde klok en "presto" alle gegevens om gemiddelden te berekenen zijn gebruiksklaar.
Ik denk dat de "injectie" kit wat gegevens uit de ECU krijgt en een injectie computer op een carburateurauto zetten zal een probleem worden.
Hij staat in ieder geval weer op Ebay, verdere posts hierover zal ik zo nodig in "te koop" zetten.
Berichten: 463
Topics: 68
Lid sinds: Jun 2008
Ik ga vanavond bij deze kijken:
http://link.marktplaats.nl/457962510
Die km. stand staat er wel, maar kan natuurlijk niet.
Zou er 1000,000km voor moeten staan?
Graag wat adviezen en evt. opmerkingen.
Berichten: 9.909
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Kan best, in Oostenrijk gaan ze anders met auto's om dan hier. Als het 47000 stukjes van 1 km zijn, zou ik de aandrijving niet al teveel vertrouwen.
De koude start zou ik niet willen missen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Dat ben ik met je eens: een heel lage km.stand voor een auto van 25-30 jaar oud is eerder een nadeel dan een voordeel.
Berichten: 463
Topics: 68
Lid sinds: Jun 2008
Wat kan ik dan verwachten als het 1047000km is?
Berichten: 9.909
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Met alle respect voor Volvo maar na 1.000.000 km zijn er toch wel wat problemen te verwachten. De hoeveelheid steenslag alleen al zou de hele voorkant gezandstraald hebben.
Een handelaar zou er ook niet over piekeren om een auto met 1 miljoen km te importeren.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 570
Topics: 17
Lid sinds: Jan 2011
Controleer alles op roest, Oostenrijk is ook "pekelrijk" waar in Oostenrijk komt ie vandaan? stad of berg... we weten allemaal dat een automaat in een bergachtig landschap niet ideaal is en af en toe behoorlijk op zijn donder kan krijgen. controleer de remmen, als deze 47000 km origineel zijn dan kunnen ze behoorlijk dun zijn, dit wordt bij APK niet bekeken, alleen remkracht wordt gemeten.
Banden kunnen oud zijn, bij 47000 km en winterbanden verplichting...
Vraag naar de onderhoudshistorie en kijk of originele onderdelen gebruikt zijn, een origineel oliefilter, bougiekabels, v-snaren etc.
Voor de kilometerstand inderdaad naar dingen kijken als pedaalrubbers, tapijt, steenslag maar ook pookknop en stuurslijtage.
Controleer op schade is er een glimmend spatbord of een nieuwe koplamp gemonteerd?
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009