Topics: 163
Die plaatjes van jou zijn volgens mij simons spruitstukken?
Hier links een Simons 4-1 spruitstuk en rechts eentje van Volvo 4-2-1. Als het de bedoeling is om de uitlaat van elke cilinder even lang te hebben is deze het meest ideaal volgens mij.
edit:
Tinustechniek heeft nog meer varianten:
Citaat:Deze zogenaamde 'spaghetti' uitlaatspruitstukken leveren een betere flow en uitlaatpuls-tuning dan de standaard gietijzeren spruitstukken. De 4-2-1 uitvoering werkt goed van stationair tot maximaal toeren en is een copy van de Volvo R-sport spruitstukken. Het 4-in-1 type is bedoeld voor een juiste pulstuning in het gebied boven 5000 á 6000 tpm, en daarmee bedoeld voor race of circuit.
Edit 2:
Die middelste van tinus is niet voor een B20.
Topics: 38
Neem net als Jambon en ik dan wel gelijk de 2,5inch versie.. Nu kan ie bij mij goed uitblazen.. Of het in vermogen verbeterd, weet ik niet. Is een onderdeel, van verdere aanpassingen. Ideaal om je kop eens te vlakken! Je bent dan toch al halverwege ;-)
Groeten, Boele
Topics: 16
DopdeDouwer schreef:Die plaatjes van jou zijn volgens mij simons spruitstukken?
Hier links een Simons 4-1 spruitstuk en eentje van Volvo 4-2-1. Als het de bedoeling is om de uitlaat van elke cilinder even lang te hebben is deze het meest ideaal volgens mij.
/plaatje
edit:
Tinustechniek heeft nog meer varianten:
/plaatje
Die 4-1 lijkt me dan niet echt de juiste voor mijn gebruik

Dan wordt het een 4-2-1.
Ik zit wel een verschil in de twee 4-2-1 uitlaten van het bovenste plaatje en die eronder, ook qua vorm. Die bovenste heeft als eindstuk wel een dunner pijpie.
2,5" is wel een joekel van een pijp zeg... Niet zo gek dat dat goed ademt

Maar het is ook wel de bedoeling dat het meteen goed is. En ik begreep van andere ervaringen dat de dempers van Simons de auto waarschijnlijk zullen overleven. Dus dat komt wel goed.
Topics: 60
Heb hier pas ook nog aan zitten denken, alleen is m'n uitlaat nog veel te goed om vervangen te worden..
Topics: 38
Yellow240 schreef:Heb hier pas ook nog aan zitten denken, alleen is m'n uitlaat nog veel te goed om vervangen te worden..
Gelukkig kan je die altijd weer verkopen op het mooie marktplaats..
Groeten, Boele
Topics: 289
4-2-1, en die is 2.5, de rest niet dus een verloopje van 10 euri erbij, Simons heeft wel een 2,5 systeem maar is te groot voor een standaard motor, meteen goed inpakken, je hebt eventueel wat pasringen nodig bij het monteren van spruitstuk en inlaatspruitstuk ivm hoogte verschil flenzen. Mogelijk moet het laatste stukje worden aangepast ivm de baksteun, het origineel heeft daar nl nog een knikje naar beneden..
Topics: 60
Boele schreef:Gelukkig kan je die altijd weer verkopen op het mooie marktplaats..
Dat wel, maar voorlopig blijft 'ie er toch nog ff onder
Topics: 16
14 June 2011, 16:47
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 1 September 2011, 11:18 door frox.)
We blijven trouwens verbeteren:
Gister de draagarmen aangepakt:
Alle bussen eruit! Sommigen vielen eruit, de andere waren er minder makkelijk eruit te krijgen, daar moest de gasbrander aan te pas komen.
Burn motherf*cker burn
Ook beide fuseekogels vervangen - de rechter op de foto kon bijna een cm op en neer ;D en draaide als een tolletje
altijd leuk: een oud VS. nieuw plaatje
De draagarmen met nieuwe vullingen en een vers laagje Ferpox:
![[Afbeelding: DSC08844.JPG]](https://lh6.googleusercontent.com/--DoZvgLOfIA/Tfdrh1F30DI/AAAAAAAABp0/eU1uOB1xYBE/s912/DSC08844.JPG)
De verstevegings bruggetjes zijn ook te zien, die moeten voorkomen dat de toekomstige 2e stabilisatie (of dikkere) de ogen eraf rukt 8)
Met dank aan Jambon! 8) nogmaals bedankt!
Nog een leuk plaatje:
Topics: 82
Het resultaat mag er zijn. Verdraaid kekke verstevigingsbeugeltjes ook, ik zou ze er voor het mooi bijna aan gaan maken.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 289
wat zallie weer strak sturen ..