Topics: 1
Hallo allemaal!
Heb mij net eindelijk aangemeld na een tijd meelezen.
Bij mij is het volvo-virus (of is het een bacterie) ook toegeslagen en sinds ik op zoek ben naar een vervangende auto is dit de perfecte tijd.
Wat zoek ik?
Ik wil graag een oldtimer, omdat deze lekker veel karakter hebben, er goed aan is te sleutelen en je rijdt natuurlijk belasting vrij.
Wat is mijn vraag?
Welke volvo zou de beste keuze zijn voor wat ik zoek?
Ik ben op zoek naar een auto om in het weekend familiebezoekjes mee te verrichten (paar snelweg km), even te pakken als het regent (anders altijd fiets als het niet te ver is) en natuurlijk om mee op vakantie te gaan 1 á 2 keer per jaar.
Nu neig ik al helemaal naar de volvo 200 serie aangezien ik dit toch wel de ultieme volvo vind maar ook de 300 of de 700 serie weet mij te raken.
Ik ben gek op grote, luxe (relatief naar zijn tijd dan) auto's en wil graag goed mee kunnen op de snelweg, gaan stations maar gewoon een sedan of coupe/hatch en ik heb een aardig budget dus wil geen opknapper oid.
Nu is mijn vraag: Welke versie van de 240 kan ik het beste nemen? Of zijn er nog prima alternatieven ( volvo 360 mjam!)
Ik heb al even rondgeneusd naar een 240 turbo aangezien die mij erg leuk leek maar ben er niet veel wijzer van geworden.
Nu beroep ik mij op de onmetelijke wijsheid van de forumbezoekers hier voor een beetje advies en goede suggesties.
Topics: 24
Ik ben gek op grote, luxe (relatief naar zijn tijd dan) auto's en wil graag goed mee kunnen op de snelweg, gaan stations maar gewoon een sedan of coupe/hatch en ik heb een aardig budget dus wil geen opknapper oid.
Mijn mening:
Dan valt de 3 serie al af. Dan zou ik gaan voor een full option 240 GLE of een ful option 740 GLE of een 760 turbo allen met uiteraard 70 liter LPG tussen de achterwielen. 262 is ook nog te overwegen, redelijk uniek wel met de PRV motor.
Ga je voor het gevoel dan de 2 serie, ga je voor wegligging en comfort dan de 7 serie, Allebei geen straf
Volvo 244 DL 1974
Topics: 60
Als je luxe en ruim wilt rijden, dan moet je eigenlijk al voor een 200 of een 700 gaan. Tussen die twee zitten nog een hoop verschillen. De 700 is qua weggedrag en comfort nog een stapje bovenop de 200. Daarentegen vinden veel mensen de 200 wat meer een klassieke uitstraling hebben. Ik rijd zelf een 240 uit '86, met een B230A. Het is een auto van de laatste serie (86-93) met verbeterde stoelen en nog wat andere kleine upgrades t.o.v. de voorgaande jaren. Ik moet zeggen dat ik het echt een fantastische auto vind. Maar je zou ook kunnen kijken naar oudere modellen, aangezien die toch grotendeels hetzelfde zijn.
Topics: 78
Citaat:Bij mij is het volvo-virus (of is het een bacterie) ook toegeslagen
Dat heb je met die Zweedse komkommers...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Topics: 56
Een belastingvrije 7-serie is de keuze iets beperkter, de 2-serie zijn er meer van gemaakt. je kan ook nog kijken naar een diesel uit de 7-serie met evt. een turbo/intercooler.
zoiets
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Topics: 60
Wat denk je van
deze 760?
Wat mij betreft gaat een 700 niet mooier worden dan dat. (Behalve een paar dikke velgen en verlagen dan

)
Mooie kleur en dito interieur ook, is weer eens wat anders dan al het grijze en zwarte.
[img width=800 height=600]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-8XLEILRU.jpg[/img]
Zo bijvoorbeeld! Is deze ook niet van Flip_21 van het forum?
Topics: 17
De beste tip die ik je kan geven is investeer niet in roest. Een technisch mankement is vaak eenvoudig te herstellen maar roest lassen en spuiten gaat in de $$$ lopen.
Voor import auto's geldt: amerikanen en britten zijn vaak slecht onderhouden, italianen hebben lage kilometerstanden maar dit zijn vaak korte stadsritjes wat veel slijtage met zich meebrengt. Heb geen ervaringen met andere landen. Er zijn altijd uitzonderingen!
Topics: 10
overweeg mijn zweedse 244 GLE van 1989 te verkopen, nette roestvrije wagen, info per pb
8555152121 418 1994
5263213001 719 2019
Topics: 9
Op mijn web-log veel info over de 200 en 70 serie. Ook voor aankooptips.
Zoals hier al gezegd. Laat de 300 serie liggen. Maar ik zou zeker in de 200 en 700 serie gaan rijden om het verschil te proeven en om te ervaren wat je zelf prettig vind.
Voorts zou ik me niet blind staren op belastingvrij. Gezien je geen gas neemt is de winst gering. Een 700 / 200 na 1986 kosten een stuk minder en vaak beter tegen roest bestand en meer keuze. Een goede belastingvrije zijn duur en als je inderdaad met roest te maken krijgt is de winst snel weg, helaas teveel gevallen gezien.
Volvo Eindhoven schreef:De beste tip die ik je kan geven is investeer niet in roest. Een technisch mankement is vaak eenvoudig te herstellen maar roest lassen en spuiten gaat in de $$$ lopen.
Voor import auto's geldt: amerikanen en britten zijn vaak slecht onderhouden, italianen hebben lage kilometerstanden maar dit zijn vaak korte stadsritjes wat veel slijtage met zich meebrengt. Heb geen ervaringen met andere landen. Er zijn altijd uitzonderingen!
Deze ervaring deel ik niet geheel. Via mijn aankooptips meer dan 500 volvo's begeleid naar aankoop, waar een flink aantal buitenlandse exemplaren, daar zitten ook goede tussen. Maar het blijft oppassen, ook met hollandse exemplaren.
Neem de tijd voor je zoektocht. De jacht is ook al voorpret!
www.volvorider.web-log.nl<br />Volvo 240 estate Classic LE MY 93 nr 1046/1600<br />Volvo 240 sedan Super MY 91, G3<br />Volvo 850 sedan T5 MY 94 (alter II)<br />http://twitter.com/volvorider2
Topics: 1
Tja,
Nu komt het er toch op neer inderdaad, of een 200 of een 700, ik denk dat ik in beide een proefrit ga maken en dan eens verder ga kijken. Ik vind de 200 erg mooi maar een 700 heeft ook zeker wat, vooral als je hem idd mooi aankleed.
In ieder geval bedankt voor de info voor zover, ik ga eerst eens achter een mooie 700 aan aangezien deze net wat meer "bullit proof" zijn heb ik het idee..