Topics: 163
Hij stond hier ergens op het forum, waarsch. dit topic, ff kijken of ik 'm nog terug vind.
Deze bedoelde ik:
edwin schreef:Hoe krijg ik dit er bij m'n vrouw doorheen gedrukt...
Is niet echt geboren B204 eigenlijk, maar een samenraapsel zo te zien?
Topics: 0
Dat is een b230fk + b234f kop, heb al eens gemaild wat de beste man een realistisch bod vind. Altijd handig wat spare parts
Ben benieuwd
Al zou je daar een echte 16V turbo van willen maken moet je eigenlijk de nokkenassen verwisselen?
In mn andere 16v turbo zitten ook nog de standaard b234f nokkenassen.
Het werkt prima, maar vermogenswinst is er wel te halen natuurlijk
Dus voorlopig een grotere slak erop

?
Topics: 17
Lepel je zo'n blok uit de 7-serie gewoon in een 2-serie of moet je nog wat "beuken" om plaats maken voor de ontsteking? daar is weinig ruimte bij de 2-serie
Het mooiste is om de ontsteking om te bouwen. De ontsteking komt dan weer voor op het blok. Indien niet aanwezig (tandwieltje) moet je de hulpas vervangen.
Heb ooit in een 142 gereden waar ze simpelweg een gat in het schutbord hadden gezaagd om het 740 turbo blok erin te passen. De fluitende Gerrit en brulpijp waren vervolgens ernstig aanwezig in het interieur (gat was nog open). Zo zou ik het niet doen.
DopdeDouwer schreef:Dus voorlopig een grotere slak erop
?
Grotere turbo op wat?
@volvo eindhoven; zolang de verdeler achterop grmonteerd zit past het niet in een 240.
Ook met het standaard inlaatspruitstuk heb je ruimte gebrek bij je hoofd rem cilinder.
Tevens is het zo dat als het uitlaatspruitstuk gemaakt is voor een 7/9 dan kan het zijn dat je ruimte tekort komt in een 240.
Topics: 78
Citaat:Het mooiste is om de ontsteking om te bouwen. De ontsteking komt dan weer voor op het blok. Indien niet aanwezig (tandwieltje) moet je de hulpas vervangen.
Kom je dan niet in knoei met het thermostaathuis?..
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Daar zijn ook oplossingen voor.
Maar je moet natuurlijk sowieso van een verdeler afstappen, ouderwetse rommel ;D