Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
PL's Volvo-avonturen
Zo, de D-riem is vervangen, radiator geïnstalleerd, alles aangesloten en hij rijdt. Ofja, reed.
Aangezien de hulpas een tand verkeerd stond (en hij niet perfect draaide) heb ik de stroomverdeler enkele graden gedraaid. Hij draaide op slag beter, maar het vermogen viel weg aan een toer of 2500. Dus maar even gestopt en de delco nog wat verder gedraaid. Omdat het in mijn ogen leek op te rijk draaien ook de gastoevoer wat toegesnoerd.

Long story short, nu draait hij niet meer :Smile
Ik dacht, ik laat'm afkoelen, maar dat helpt ook niet.

Wat kan het probleem zijn? Het kan niet aan de carbu liggen, want hij draait op LPG. De gastoevoer staat ongeveer zoals hij op voorhand stond, dito voor de delco. En toch wil hij niet in gang schieten Sad

Iemand een idee?
plsvolvoprojects.blogspot.com
Antwoord
heb je een vonk?
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Heb ik nog niet gecheckt, maar ik zie niet in waarom ik geen vonk zou hebben eigenlijk...

Ohja, klein detail; voordat hij helemaal niet meer draaide schoot hij nog wel iedere keer aan als ik met de tussenstand-schakelaar een kleine beetje LPG meer gaf, maar als ik dan gas gaf viel'm toch stil..

Maar bon, vonk checken is een goed idee, ga ik zo even doen Wink
Antwoord
loopt ie ook niet op benzine?
zit nog gas in de tank Wink
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Ja, ik heb ontsteking. Heb zelfs even een andere delco geprobeerd, geen oplossing...
En volgens het metertje in het interieur zit de tank nog voor 3/4e vol ja Smile

Hij loopt niet op benzine, zie:
PieterL schreef:Eerst op benzine... Niks. Waarschijnlijk heb ik een foutje gemaakt bij het monteren vna de leidingen. Schakelaar even omgezet naar LPG en hup, na 2 omwentelingen hoorde ik het vertrouwde gepuf Big Grin

Ohja, iemand een foto'tje van de benzineleidingen? Ik weet niet meer precies hoe de retour loopt :-\
Het geel-achtig potje dat onder het inlaatspruitstuk hangt met de 3 aansluitingen is denk ik het probleem..

Wink
Antwoord
Black Moose schreef:loopt ie ook niet op benzine?
zit nog gas in de tank Wink

Hmm, het metertje in het interieur mag dan wel zeggen van wel, maar de meter op de tank zelf zegt 0% :Smile

Dusseh, al iemand een idee hoe de retourleidingen normaalgezien moeten aangesloten zijn van het benzinesysteem?
Antwoord
ik dacht dat de onderste naar je carburateur gaat, de middelste
is je aanvoer vanaf je brandstofpomp en de bovenste is je retour.
Antwoord
Kijk daar heb ik iets aan, dankje Big Grin

Ze zaten compleet verkeerd, maar nu niet meer Wink
Helaas gaat't nu nog niet, ik denk dat de pomp niks geeft, want zowel het filtertje als dat retourpotje lijkt leeg.
De hulpas die er nu inzit is die die in het blok zat, ongebruikt. Het was namelijk eentje met mechnische injectie (en elektrische pomp), maar de nok ter hoogte van de pomp leek me wel voldoende, eh, nokkig (?) om een pomp aan te drijven. Soit, moest dat nu nog niet het geval zijn, kan ik de elektrische pomp zonder problemen gebruiken? Met andere woorden, wordt die gewoon gevoed door een constante 12V spanning? Of werkt die met een dutycycle..?

Thanks allready Wink
Antwoord
De nok thv de benzinepomp is dan ws. niet gefreesd, in ruwe vorm aanwezig zeg maar. Slopend voor de pomphevel.
De hoofdpomp van een injectiesysteem maakt veel te veel druk voor de vlotter in een carburateur.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Marc1970 schreef:De nok thv de benzinepomp is dan ws. niet gefreesd, in ruwe vorm aanwezig zeg maar.

Inderdaad, een ongefreesde nok...
Vreesde al een beetje dat't slopend ging zijn
Zaterdag maar de hulpas vervangen door eentje die wel geslepen is :Smile
Een handleiding staat hier wel ergens op het forum zeker? Of is het simpelweg verdeler, pomp en carterontluchting eruit..?
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 6.455 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 593 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.519 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.141 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 231.174 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 2.195 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 68.266 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 4.057 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 2.017 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970
  Voorstellen met volvo 265 Wouter265 1 2.465 18 July 2021, 08:48
Laatste bericht: pepijnwk

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)