Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
Rubicon schreef:Kentekenbewijs heeft het wel vaker mis! Wat weet een (door derden opgesteld) kentekenbewijs nu van de originele benamingen die door Volvo werden gehanteerd..
Ok ben het met jullie eens...
Volvo gebruikte op de Zweedse thuismarkt aanvankelijk de aanduiding Amason en wilde de exportversie Amazon noemen. Omdat de Duitse bromfietsenfabrikant Kreidler de naam Amazone al had geregistreerd, mocht Volvo de naam buiten Scandinavië niet gebruiken.
De auto's, die bestemd waren voor de export, werden daarom officieel door de fabriek aangeduid met drie model-nummers, P120, P130 en P220, die leverbaar w
Berichten: 969
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2010
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
Zo nu een week rondgehobbeld te hebben al het enige gedaan aan de rooie.
- 123 ign gemonteerd, loopt een stuk mooier en stabieler nu
- nieuwe bougies en kabels
- olie en filter ververst
- compressie gemeten: cil1 - 10,5
cil2 - 11
cil3 - 10
cil4 - 12
Lijkt goed te zitten, misschien is 2 bar verschil tussen 3 & 4 wat aan de hoge kant???
en last but not least kleppen gesteld, vind dat ze behoorlijk herrie maken en dat doen ze nu nog steeds ;D ;D. Ik heb de in- en uitlaat op 0,45 gezet. Moet goed zijn heb ik begrepen.
Woensdag wordt de rembekrachtiger ingebouwd en daarna sparen voor de wishlist ;D ;D
Berichten: 646
Topics: 31
Lid sinds: Jun 2010
Prachtige auto en zo op het oog in goede staat! Mooie foto's ook mooi in het landschap zo. Echt top
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
40 is koud, 45 is warm, liever altijd koud stellen.. kan dus nog .5 af...
Berichten: 9.865
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
In- en uitlaatkleppen voor B20A, 'both warm and cold engine' (staat er), moeten 0,40-0,45 mm speling hebben.
Wat verderop wordt verklaard als een voelmaat van 0,40 die wel past ('Go') en 0,45 die niet gaat ('No-Go'), 'irrespective of whether or not it is cold or warm'.
Basically mag de speling tussen 0,401 en 0,449 zijn. Ik verwacht niet dat ze van die laatste 0,048 mm veel stiller worden.
Voor de B20B moet er zelfs 0,50-0,55 mm speling op.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
pepijnwk schreef:Prachtige auto en zo op het oog in goede staat! Mooie foto's ook mooi in het landschap zo. Echt top
Thanks!! Amazon is "hard" maar de staat van de lak laat te wensen over, veel bijgewerkt met de kwast en her en der wat krassen deukjes e.d. Vind het belangrijker dat ie verder nagenoeg roestvrij is, lakwerk komt later.
Jambon schreef:40 is koud, 45 is warm, liever altijd koud stellen.. kan dus nog .5 af...
Ik heb van Dries Bakkenes begrepen dat ik het beste de kleppen op 0.45 koud kan stellen, misschien ivm LPG enzo. Zal binnenkort nog even checken of ik dit goed begrepen heb. 0.05 eraf zou wel betekenen dat ie wat minder kleppengeluid produceert misschien?
Berichten: 9.865
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Je Amazon mag verder wel in topconditie verkeren als je het kleppengeluid nog boven de rest van het geraas, geblaas, gezoem en gedreun uithoort.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
Marc1970 schreef:Je Amazon mag verder wel in topconditie verkeren als je het kleppengeluid nog boven de rest van het geraas, geblaas, gezoem en gedreun uithoort.
hahaaa nou......
Getik is vooral hoorbaar bij lage toerentallen, optrekken, stationair e.d. Op snelweg hoor je het niet meer, de radio overigens ook niet
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
Marc1970 schreef:Voor de B20B moet er zelfs 0,50-0,55 mm speling op.
..heb ik bij de huidige motor, ben ik blij dat ie een alu hoofddeksel heeft..