Topics: 55
De garantie op m'n 244 is ten eind en binnenkort wordt het tijd voor een kleine beurt. Een mooie gelegenheid om 'ns een geschikte garage te zoeken; de universele garage waar ik tot nu toe kom is op zich prima, maar is gewoon te weinig kenner en liefhebber.
Wat is een geschikt bedrijf voor onderhoud aan de 240/260 ?
Bij voorkeur in Friesland, maar elders in Noord-Nederland (Groningen, Drente, Noord-Overijssel, Noordoostpolder) is ook prima.
Wie weet waar te komen en waar weg te blijven ?
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Topics: 49
combi Garage in Westerbroek, onder de rook van Groningen. Echte liefhebbers, hebben er ook verstand van en lol in. Helaas ook niet meer goedkoop en soms beetje slordig op details (maar dan heb ik het echt over zeikerigheden als niet gemaakte binnenverlichting..... :oops: )
zie ook:
http://www.combigarage.nl
Had je tijdens de garantieperiode trouwens nog bijzonderheden aan je GLE?
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Sander van Buiten schreef:Had je tijdens de garantieperiode trouwens nog bijzonderheden aan je GLE?
- motor liep niet zo mooi stationair: CO afgesteld en is weer perfect
- koplamp bijgesteld
- overdrive schoot er uit wanneer er een passagier meereed........ vage klacht, maar het klopt wel: vanuit het knopje in de pook loopt er onder het tapijt een draad rechts langs de middentunnel. Bij de voetenruimte rechts zit een stekkertje en dat was wat gammel. Passagiers die daar onbewust tegen aan schopten konden aldus de OD bedienen ! Is weer gefixt
- klokje liep niet goed: ander klokje erin
- lichtschakelaar vervangen.
Alles prima opgelost. Als ik daar in de buurt zou wonen zou ik 'm zonder meer naar Schmidt brengen voor onderhoud, maar dat is vanuit Frysl?n niet te doen...
Topics: 49
Mij gaat het net zo. Zou er graag heengaan, maar het is echt TE ver voor elke keer...
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Topics: 9
Citaat:Als ik daar in de buurt zou wonen zou ik 'm zonder meer naar Schmidt brengen voor onderhoud, maar dat is vanuit Frysl?n niet te doen...
Echt meer dan prima vent die Carlo. Maar als je
al het onderhoud daar doet wel duuhuur! (laatste keer nieuwe teller 75 euro! (was niet eens helemaal goed)
79-er 242 GT B23e
Topics: 41
kreeg net een mailtje ivm wijziging
http://www.adres, wellicht is dit in jullie buurt??
http://www.huntersvolvoparts.nl
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Topics: 21
He Gerben.
Ik weet een adres in Feanwalden. Zeer kundige monteur en niet duur.
het is een oude volvomonteur en de apk keuring laat hij doen bij zijn buurman.
Mijn 240 is daar al en paar keer geweest voor een beurt. Het bevalt mij zeeeer goed.
Als je belangstelling hebt mail mij dan maar voor het adres en telefoonnummer.
V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
huntervolvoparts zou ik niet doen als onderhoudsadres (als ze dat al doen). Voor (niet goedkope) onderdelen kun je d'r prima terecht, maar de focus ligt meer op de 850.
Topics: 21
Wouw Gerben wat heb je een mooie auto.
Toevallig stond jou auto ook in Veenwouden.
De monteur heeft nu mijn auto onderhanden. Mijn uitlaat is er onder weg en ook moest hij de volgende maand voor de apk en beurt.
Hij fixt het nu in 1x.
Als het goed is en jij je auto ophaald zal hi zeggen dat die van mij nu ook bij hem staat. Ku je die ook even goed bekijken.
V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
De jouwe mag er ook zijn, Bert !
Ja, dit lijkt een prima adres.
D-riem + ventilatorriem + stuurbekr. riem vervangen, nieuwe radiateur, nieuwe bougies + kabels + rotor, nieuwe filters, radio-CD ingebouwd, dashboardverlichting gerepareerd...... voor ongeveer 650 euro inclusief BTW. Viel me niets tegen.