Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
164 uit 1972 gekocht!
Jambon schreef:Als je hem met de hand rondtornt, heb je dan genoeg weerstand? Ik denk even i d richting van compressie tav het "trekken" van de motor, alhoewel ik een 164 nooit echt sneller heb kunnen vinden (overigens nooit de E's ervaren..)

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=841373#841373

deze is wel snel Big Grin

edit:

Controleer even of het motornummer overeenkomt met het chassisnummer, het kan maar zo dat het blok al een keer verwisseld is. En ik verwacht dat je stalen gaasfilter op de oliepomp vol zit met rommel, enige goede oplossing is carterpan los nemen en gaasfilter schoonmaken. Succes ! ;D

Ik weet niet of een B30 nou echt zwakke plekken heeft, ik vind het zelf oerdegelijke motoren, welliswaar zijn ze minder dan de b18's en b20's. Als je olielampje staat te knipperen verwacht ik het volgende:

verstopt gaasfilter oliepomp
Drijfstanglagers
Hoofdlagers

Ik weet niet of je het ziet zitten, maar anders trek je het onderblok toch open lagers kosten niet zoveel en zet je er gelijk een andere nokkenas in die zal ook wel minder zijn. Wel eerst even compressie meten en je cylinderdiameter nameten.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Visco fan plaatsen ipv vaste fan? 142 B20 1972 Jerry 21 17.804 5 July 2011, 23:51
Laatste bericht: Jerry

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)