27 November 2012, 22:11
Die laatste foto ontbreekt dan weer haha.
Goed bezig!
Goed bezig!
Markfranken - Volvo 245 DL 1975 K-Jet B20F
|
27 November 2012, 22:54
Daar wordt hard gewerkt!
Mooie knutselschuur daar ![]()
Volvo 142S - 1973
Felix
28 November 2012, 00:44
frox schreef:Daar wordt hard gewerkt!Daar heeft jouw gele ook nog ooit binnen gestaan.
28 November 2012, 09:24
Sow dan is het een stuk voller dan toen
![]() Mooie vorderingen weer in iedergeval + leuk herkenbaar verhaal van zichzelf verstoppende boutjes etc.
3 December 2012, 17:02
Samen met Dirk2 vandaag een paar uurtjes gesleuteld. We hebben getracht de afgebroken bout eruit te boren, maar dat ging minder lekker dan verwwacht..
Uiteindelijk hebben we een gat geboord en nieuw draad kunnen tappen en vond ik het wel gezegend (slaat kruisje). Effe optillen en erin schuiven en wat losse zooi aansluiten: En nu waren ook de nog te volbrengen aanpassingen zichtbaar, die ik op korte termijn wil doen: - baksteun goed vast zetten (oude gaten kwamen niet overeen met de nieuwe)--> ook zit de bak wat te hoog, waardoor de aandrijfas tegen de body aankomt. Gelukkig kan de baksteun wel wat zakken. Hiervoor moet ik wel eerst de aandrijfas monteren; - vastmaken stuurbekrachtigingspomp; - retour benzineslang verlengen/aanpassen - Verdamper gas aansluiten, inclusief waterslangen - airco systeem aanbrengen - uitlaat plaatsen - enz... Dirk, bedankt voor het helpen!
16 December 2012, 18:16
Tja, soms loopt het toch anders dan verwacht. Over een half jaar krijgen wij gezinsuitbreiding en daarvoor moet ik toch wel wat spullen gaan aanschaffen. Aangezien de peug107 niet heel groot is wilde ik toch wel iets groters hebben om spullen in te vervoeren.
Al sinds enige tijd (blijkbaar al bijna een jaar) stond er bij mij 2 straten verder een witte 240 station te staan. Aan de buitenkant exact dezelfde als die ik had. Aan de buitenkant te zien stond ie al een tijdje stil. Vorige week heb ik maar eens een foto van het kenteken gemaakt en opgezocht op internet van welk jaar ie was en hoelang er nog apk opzat. Wat bleek, het was een 86er (oktober wel te verstaan) en hij heeft apk tot 27 december 2012. Het leek mij een leuke wagen, misschien wil de eigenaar er wel vanaf. Dus als een echte sjaggeraar heb ik een briefje geschreven, met een mooi verhaaltje (jaja, ik ben een verzamelaar/groot liefhebber) en daaronder de vraag dat als tie hem wilt verkopen, hij mij moest bellen. wat blijkt 3 dagen later, hij wil de wagen inderdaad verkopen. Een proefritje zat er helaas niet in, want de koppakking was gescheurd en er was een koelslang af gesprongen.... Maar goed, qua onderdelen zou tie wel uit komen en na kort overleg met de "experts" heb ik besloten de auto te kopen. De accu was leeg, maar door hem aan de BMW 330 van de huidige eigenaar te hangen, kreeg ik hem toch gestart. Gelijk de auto naar mijn oprit/garage gereden, dat scheelt weer slepen. Het is een automaat, dus slepen zal geen succes zijn! De beunschuur ligt 35km verder, met een kapotte koppakking durf ik dat ook niet aan... Dit was dus gisteren (zaterdag), vandaag een paar uurtjes bezig geweest om de kop los te maken. Het is blijkbaar een b230k motor (een 2.3 carburateur) dus dat is op zich allemaal goed te doen. Met enige kennis (youtube filmpjes: hoe vervang ik en koppakking vanen b230 motor) en vol zelvertrouwen eraan begonnen: Zo stond ie vanmiddag, half op de oprit, half in de garage Jaaaa, die koppakking ilig er zeker te weten uit! en effe een tussendoorfoto: de uitlaat en de inlaat liggen er ook uit, morgen kvs en olie aftappen, kop erafhalen en laten testen/afvlakken. Hopelijk is er niks aan de hand en krijg ik hem snel weer terug om op te bouwen. Voor zover ik kon zien is de auto niet heel slecht, wel wat roestplekken, maar voor de apk weinig problemen (hoop ik!)
17 December 2012, 10:24
En vanmorgen nog een uurtje sleutelen onder de opkomende zon en de kop ligt eraf.
Zodadelijk wegbrengen om nagekeken en eventueel gevlakt te worden. Dit zijn de foto's: Onderblok (zonder koppakking, die had ik er al afgehaald) En waar moet ik nu op letten of er iets nog goed is van het onderblok??? Koppakking, ziet er nog goed uit: Ik heb nu niet het idee dat de koppakking kapot was (gezien de staat van de koppakking). Wat zou het anders kunnen zijn? Alle koelvloeistof die erin zat, was pure vanille vla, geen stroompje schoon water/KVS meer te zien...
17 December 2012, 10:33
Aaah, vanille vla, altijd lekker. Helaas is in dit geval olie er bij gekomen lijkt me.
17 December 2012, 10:55
In je verhaal las ik:
markfranken schreef:Het is een automaatDie hebben vaak een oliekoeler. Soms is die geïntegreerd in de reguliere radiator. Als je radiator dan inwendig stuk gaat heb je ook vanillevla in plaats van koelvloeistof, maar dan op basis van automatenolie.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|