Berichten: 575
Topics: 55
Lid sinds: Aug 2005
PP schreef:zo vind ik een Princess Vandenplas geweldig!!
... ik vind al die "badge-engineering" modellen op basis van de Austin Glider geweldig. Lijkt me leuk daar een verzameling van te hebben...
Morris 1100
Austin Glider
Wolseley Wasp
Riley Kestrel
MG 1100
Vandenplass 1100
Innocenti 1100
Allemaal dezelfde auto, met als verschil een ander front en interieur.
Of de Riley en Wolseley-variaties op de Austin / Morris Mini.....
Of die grote Farina-modellen...
Leuk h?, fantaseren
In ieder geval mooi dat voor dit soort auto's ook liefhebbers en clubs zijn
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Berichten: 1.404
Topics: 41
Lid sinds: Mar 2005
niets nieuws onder de zon:
Renault 25
Saab 9000
Fiat Tempra
Alfa 164
Lancia Thema
allemaal zelfde onderstel, ( al wil ik ooit nog wel eens een Thema 8.32

)
idem met Golf onderplaat(Audi/Seat/Skoda)
om nog maar te zwijgen over de motoren, PRV bijv.
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Berichten: 575
Topics: 55
Lid sinds: Aug 2005
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Berichten: 1.404
Topics: 41
Lid sinds: Mar 2005
croma idd, en dacht toch echt dat de R25 op dezelfde bodemplaat stond
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Berichten: 322
Topics: 5
Lid sinds: Apr 2005
Heb er even serieus over na moeten denken, maar hier komt mijn lijstje :
1972 Honda CB 250
1974 Suzuki T 500
1976 Honda CB 750
1977 Kawasaki Z 1000
1974 VW Kever
1975 Mini 1275
1976 Opel Kadett B
1978 Triumph TR 6
1980 Alfa Romeo Alfetta
1982 Fiat 131 Racing
1985 Suzuki SJ 413
1987 Volvo 240 GL Sedan LPG
1991 Volvo 240 DL Estate LPG
1995 Volvo 240 DL Estate LPG > 784.000 km.
2002 Volvo 240 Polar Estate LPG met nu : 526.000 km.
Berichten: 575
Topics: 55
Lid sinds: Aug 2005
Pierre van Aert schreef:Heb er even serieus over na moeten denken, maar hier komt mijn lijstje :
1972 Honda CB 250
1974 Suzuki T 500
1976 Honda CB 750
1977 Kawasaki Z 1000
1974 VW Kever
1975 Mini 1275
1976 Opel Kadett B
1978 Triumph TR 6
1980 Alfa Romeo Alfetta
1982 Fiat 131 Racing
1985 Suzuki SJ 413
1987 Volvo 240 GL Sedan LPG
1991 Volvo 240 DL Estate LPG
1995 Volvo 240 DL Estate LPG > 784.000 km.
2002 Volvo 240 Polar Estate LPG met nu : 526.000 km.
Leuk, een Fiat 131 Racing !
Is die 240 met bijna 8 ton een natuurlijke dood gestorven ?
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
Gerben schreef:Pierre van Aert schreef:Heb er even serieus over na moeten denken, maar hier komt mijn lijstje :
1972 Honda CB 250
1974 Suzuki T 500
1976 Honda CB 750
1977 Kawasaki Z 1000
1974 VW Kever
1975 Mini 1275
1976 Opel Kadett B
1978 Triumph TR 6
1980 Alfa Romeo Alfetta
1982 Fiat 131 Racing
1985 Suzuki SJ 413
1987 Volvo 240 GL Sedan LPG
1991 Volvo 240 DL Estate LPG
1995 Volvo 240 DL Estate LPG > 784.000 km.
2002 Volvo 240 Polar Estate LPG met nu : 526.000 km.
Leuk, een Fiat 131 Racing !
Is die 240 met bijna 8 ton een natuurlijke dood gestorven ?
ik herinner me dat Pierre een keer gepost had hierover, de auto rijd nog gewoon rond
Ik zag laatst een 740 met bijna 900.000 mijl, da ongeveer 1.5 miljoen km... liep nog goed volgens de eigenaar
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 322
Topics: 5
Lid sinds: Apr 2005
Ja hoor, die 240 met bijna 8 ton, rijdt nog gewoon rond.
Heb hem gewoon ingeruild bij mijn garage, die heeft de LPG-installatie eruit gehaald, opnieuw laten keuren en die rijdt nu nog steeds rond.
Alleen heel erg jammer dat de km teller kaduk is gegaan, hebben ze er een andere ingezet met slechts 250.000 km op de teller.
Berichten: 1.846
Topics: 49
Lid sinds: Apr 2005
En zeker ook met die km-stand verkocht??
:lol: :lol: :wink:
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Berichten: 417
Topics: 15
Lid sinds: Mar 2005
Gerben schreef:PP schreef:zo vind ik een Princess Vandenplas geweldig!!
... ik vind al die "badge-engineering" modellen op basis van de Austin Glider geweldig. Lijkt me leuk daar een verzameling van te hebben...
Morris 1100
Austin Glider
Wolseley Wasp
Riley Kestrel
MG 1100
Vandenplass 1100
Innocenti 1100
Allemaal dezelfde auto, met als verschil een ander front en interieur.
Of de Riley en Wolseley-variaties op de Austin / Morris Mini.....
Of die grote Farina-modellen...
Leuk h?, fantaseren
In ieder geval mooi dat voor dit soort auto's ook liefhebbers en clubs zijn
Er zijn veel meer varianten van de Glider... Wat dacht je van Austin America, de versie voor de USA. En Australie had ook weer eigen versies.
De badge ellende begin al rond 1952, bij het begin van BMC (= fusie van Austin en Morris).
Zoals het daar gegaan is, is het ook bij diverse andere merken gegaan. En vaak is dat het begin van het einde.
Kijk maar naar de florisante staat van "Badge-masters" GM.
Overigens vind ik dat er een essentieel verschil zit in het delen van bodemplaat / motor en badging. Het is nagenoeg onmogelijk om een Audi A3 om te pimpen naar een Golf of New Beetle.
Terwijl je in een middagje een Glider hebt omgetoverd en weer teruggebouwd.
Overigens voor alle (on-)nuttige Austin-Rover feitjes
http://www.austin-rover.co.uk Erg leuk om te lezen voor de autofanaat.
Gegroet,
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo