Berichten: 723
Topics: 23
Lid sinds: Dec 2005
Volvo 940 lpt Polar estate 1998 255.000km<br />Volvo 245 DL 1990 315.315+km.<br />Volvo 245 DL automaat DV-49-VF uit 1979 (verkocht in 1997)=> gesloopt?!?<br />Volvo 242 DL ??-UV-?? uit 1978 (ingeruild voor meer ruimte)<br />Ook Honda Goldwing GL1000 uit 1978
Http://www.goldwingforum.nl
Berichten: 795
Topics: 32
Lid sinds: Oct 2005
Dat doet een 340 ook!
VOLVO 945 2.3 i aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />
![[Afbeelding: cooltext34912265.gif]](http://img.photobucket.com/albums/v391/jautew/cooltext34912265.gif)
<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook
Berichten: 723
Topics: 23
Lid sinds: Dec 2005
Ok?, ok? ik wist niet dat je boos werd :oops:
Volvo 940 lpt Polar estate 1998 255.000km<br />Volvo 245 DL 1990 315.315+km.<br />Volvo 245 DL automaat DV-49-VF uit 1979 (verkocht in 1997)=> gesloopt?!?<br />Volvo 242 DL ??-UV-?? uit 1978 (ingeruild voor meer ruimte)<br />Ook Honda Goldwing GL1000 uit 1978
Http://www.goldwingforum.nl
Berichten: 1.404
Topics: 41
Lid sinds: Mar 2005
oude Saab is gewoon Ford motor :evil: :evil:
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Berichten: 795
Topics: 32
Lid sinds: Oct 2005
Dat dacht ik niet......
VOLVO 945 2.3 i aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />
![[Afbeelding: cooltext34912265.gif]](http://img.photobucket.com/albums/v391/jautew/cooltext34912265.gif)
<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook
Berichten: 1.404
Topics: 41
Lid sinds: Mar 2005
eecht wel, V4 is van Ford
Citaat:Het omslagpunt kwam tijdens de productie van het model 96. Aanvankelijk werd deze wagen aangedreven door een 38 pk tweetaktmotor, maar het tweetakt-tijdperk liep ten einde. In 1966 maakte de tweetakt plaats voor een door Ford geleverde 1500 centiliter
V 4 viertaktmotor uit de Ford P4/P6-modellen.
bron:
http://www.autokompas.nl/archief/1999/03...aget_.html
maar het gaat idd om een 96, niet om een 99( kwil nog steeds een EMS

in het lichtgroenmetallic)
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Berichten: 795
Topics: 32
Lid sinds: Oct 2005
Jawel , die wel.
Maar hij had het over een 90 en een 900. en dat is geen Ford motor bij mijn weten..
VOLVO 945 2.3 i aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />
![[Afbeelding: cooltext34912265.gif]](http://img.photobucket.com/albums/v391/jautew/cooltext34912265.gif)
<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook
Berichten: 417
Topics: 15
Lid sinds: Mar 2005
Nee, de 99 motor is een coproductie met Triumph(!). En dateert van de tijd dat Triumph nog net niet verzoop in de British Leyland ellende.
Triumph heeft de motor in de Dolomite serie gebruikt. Later nog in de TR7.
Een schoolvoorbeeld van dat een goed ontwerp niets zegt over de uiteindelijke kwaliteit. Je mag raden wie de betrouwbaarste versie gebouwd heeft.
Gegroet,
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo
Berichten: 417
Topics: 15
Lid sinds: Mar 2005
@Hans Nicolai
Die Triumph 2500 heb ik altijd een fantastische wagen gevonden. Wel regelmatig aan gedacht, maar nooit tot aanschaf over durven gaan.
En van de Allegro's heb je niet toevallig nog een set goede koplampen ligggen?
Een fraai lijstje met Britse jaren '70 iconen
Gegroet,
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo
Berichten: 1.404
Topics: 41
Lid sinds: Mar 2005
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl