Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Frox en de gele 142S
we zijn op 1/4...
Heel erg lang bezig geweest met het eerste wiel (LV), de fusee('s)wilde niet los. De bout wel, maar de naaf komt er niet vanaf.
Dus die hebben we even gelaten voor wat het was, RV ging wel makkelijk.
Achter moeten gelijk de "nieuwe" draagarmen eronder, hoop dat die wel willen meewerken :/
Antwoord
DopdeDouwer schreef:we zijn op 1/4...
Heel erg lang bezig geweest met het eerste wiel (LV), de fusee('s)wilde niet los. De bout wel, maar de naaf komt er niet vanaf.
Dus die hebben we even gelaten voor wat het was, RV ging wel makkelijk.
Achter moeten gelijk de "nieuwe" draagarmen eronder, hoop dat die wel willen meewerken :/

T is in ieder geval goed weer vandaag!

Je kan toch ook gewoon de vier moeren losdraaien van het onderste fusee? Hoef je hem ook niet los te slaan!
Groeten, Boele
Antwoord
Die boutjes zaten onder niet (zit in de A-arm gedrukt). Boven heb ik niet goed onthouden, ook daar geperst blijkt:
Bovenste: http://volvoonderdelen.com/images/Volvo_686398.JPG
Onderste: http://volvoonderdelen.com/images/Volvo_683303.JPG
Slaan hoeft ook niet echt de veer drukt hem er vanzelf uit, alleen een klein tikje om te schikken zou genoeg moeten zijn.

Het weer is iig beter, even huishoudelijke dingen doen en dan aan de sleutel...
Antwoord
DopdeDouwer schreef:Het weer is iig beter, even huishoudelijke dingen doen en dan aan de sleutel...

beter ja,vooral niet afwassen en bedden opmaken met "tectylvingers"..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Jambon schreef:beter ja,vooral niet afwassen en bedden opmaken met "tectylvingers"..
Is miss dan wel de laatste keer geweest ;D
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Haha ;D

Nou was een aardig klusweekendje! (met goed weer! 8))
Zaterdag begonnen met voorkant deze stribbelde een beetje (erg) tegen. Daar zitten een veer dus ook nog niet in (rechts). Aan de andere kant wel de aanzienlijk kortere en stuggere veer erin gegehangen, een rode koni als demper.

[Afbeelding: DSC08452.JPG]

De achterkant wel helemaal kunnen doen die is ook aardig gezakt:
oud vs nieuw

[Afbeelding: DSC08460.JPG]

Under construction:
Ik hoor u denken: "Hee wat zit daar nou?!? :o"

[Afbeelding: DSC08454.JPG]

Dit is het resultaat:

[Afbeelding: IMG_0600.JPG]

[Afbeelding: IMG_0601.JPG]

Het was donker (en koud) toen we klaar waren, maar ik ben blij met het voorlopige resultaat: 8)

De veer rechts-voor moet dus nog geplaatst worden...
Maar staat aan de voorkant nog steeds vrij hoog :-\ Ik hoop dat dat nog goedkomt als die kant ook gedaan is.

NB: de stabilisatiestang zit op de foto los, dus de andere kant trekt/duwt hem via stang niet omhoog. via de rest van de auto natuurlijk wel een beetje. Maar heel veel zal dat ook niet uitmaken...

Ik hoop dat het niet aan de bestelling ligt... Ik had achter -3cm besteld en voor -4cm....?
Anders moet er toch geslepen worden Wink Of hebben jullie nog andere oplossingen?
Antwoord
komt goed, eerst alles er maar eens onder...denk je er aan dat je alLe bussen pas vast draait als ie volledig belast is...!?
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Jambon schreef:komt goed, eerst alles er maar eens onder...denk je er aan dat je alLe bussen pas vast draait als ie volledig belast is...!?

achter zijn ze onder belasting vastgedraaid ja, voor zitten ze volgens mij allemaal nog los? ;D foutje
Antwoord
Jambon schreef:beter ja,vooral niet afwassen en bedden opmaken met "tectylvingers"..
Black Moose schreef:Is miss dan wel de laatste keer geweest ;D
hahaha... zo gezegd zo gedaan.
Het blijkt anders te werken: "die tectielvlekken ga je zelf maar uit dat vest halen"

frox schreef:Daar zitten een veer dus ook nog niet in (rechts). Aan de andere kant wel de aanzienlijk kortere en stuggere veer erin gegehangen, een rode koni als demper. De veer rechts-voor moet dus nog geplaatst worden...
Maar staat aan de voorkant nog steeds vrij hoog :-\ Ik hoop dat dat nog goedkomt als die kant ook gedaan is.

NB: de stabilisatiestang zit op de foto los, dus de andere kant trekt/duwt hem via stang niet omhoog. via de rest van de auto natuurlijk wel een beetje. Maar heel veel zal dat ook niet uitmaken...
Ik snap er ook nix van, misschien wordt eea toch nog veel beinvloed door de oude veer. Heeft Lesjofjors typennummers die je zou kunnen checken?

ps het was de rechterkant die we wel gedaan hadden, voor de kijkers links.
Antwoord
Wat een gave wagen zeg !!

Verlaging is perfect, nu de voorzijde nog.
En ondanks zijn bouwjaar staan de velgen ook super, zeker met die kleur :o 8)
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Gele 242 in Zeeland. Hulp gezocht voor de laatste 5% EduardW 36 20.123 23 January 2020, 12:33
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  de gele banaan; 245 uit 1976. jero 2 3.711 4 November 2010, 13:29
Laatste bericht: Dopski
  onze lieve gele zweedse tank da goose 16 9.548 28 June 2006, 13:53
Laatste bericht: Sander van Buiten

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)