25 February 2011, 11:01
De hefboom van de Omega is ongeveer een meter, maar het grote voordeel is de snellift functie, als er geen gewicht op rust dan ben je met een paar slagen op hoogte.
|
Goeie én betaalbare garagekrik
|
|
25 February 2011, 11:01
De hefboom van de Omega is ongeveer een meter, maar het grote voordeel is de snellift functie, als er geen gewicht op rust dan ben je met een paar slagen op hoogte.
25 February 2011, 11:02
Rubicon schreef:Carlo zweerde ook bij zijn Omega, toen ik er langs kwam kriksteunen, achteras..
25 February 2011, 11:41
De hef van de ramsj krik (hoe heten ze, Diamond, Top, Hengshui, enzovoorts) zal 25 cm zijn, die van de Omega 50 cm, zoiets.
Op die rustbuster link staan ze naast elkaar. Ik vind de kleine echt handiger, flexibeler. Ik heb ook nog schaarkrikjes uit de Volvo 66 en een potkrik uit een Toyota, voor het kleinere werk, dat was pas wendbaar. Psychologisch voordeel van een niet al te betrouwbaar ogende krik is dat je nooit in de verleiding komt er 'even' onder te gaan liggen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
25 February 2011, 20:21
Jambon schreef:heb toevallig net een nw gids van Rodac liggen, (kende het merk niet, kopen ook gewoon in..) is wat duurder segment blijkbaar, 127 alu versie bv.. Ik heb een garagekrik (3 ton) van Rodac Fijne krik
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
25 February 2011, 21:17
Ik heb een 3tons krik van 'Datona' en vier 2tons assteunen van hetzelfde merk.
Bij elkaar nog geen 120 euro voor neergeteld. Prima spul overigens.
Volvo 240DL (Bj. 1983), B21A, AW71-L.
B21A shortblock + B200ET cilinderkop+ B230K inlaatspruitst + Weber 32/36 DGEV + LPG 210.500km (67.500km sinds aankoop:15-10-2008) Ik en mijn Volvo
3 March 2011, 15:13
13 March 2011, 01:17
Mag ik iedereen nogmaals bedanken voor de tips; ik ga denk ik voor die Omega.
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ... 240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015] 240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
24 August 2014, 12:35
Na 3,5 jaar gebruik ben ik er nog steeds blij mee, vooral dat onbelast in 1 slag op hoogte brengen is erg prettig.
Lig nooit onder de krik; altijd eerst op steunen. [En bakstenen tegen de wielen die nog op de grond staan.] Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ... 240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015] 240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto] |
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|