Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
LPG-mengstuk
Iemand ervaring met een dergelijk mengstuk:

http://www.tinustechniek.nl/shop/LPGmengstukken.jpg

http://www.tinustechniek.nl/1-onderdelen...nlaat.html

Antwoord
geen ervaring, wel 2 gekocht voor m'n SU's, gedaan vanwege de grotere doorlaat, volgens mij monteert Mandigers ze desgewenst ook (heb dat een laten vallen toen ik om info langs ben geweest), wellicht hem ens bellen, is iemand die gelooft in wat ie doet, nu weet je nog niks...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Jambon schreef:=9356.msg143074#msg143074 date=1295597107]
geen ervaring, wel 2 gekocht voor m'n SU's, gedaan vanwege de grotere doorlaat, volgens mij monteert Mandigers ze desgewenst ook (heb dat een laten vallen toen ik om info langs ben geweest), wellicht hem ens bellen, is iemand die gelooft in wat ie doet, nu weet je nog niks...
zijn ze nou effectief zo veel groter in doorlaat? Er zit een gigantische sproeier door het midden heen [/align]
Antwoord
alls is te berekenen ntl, de doorlaat van de carb is in mijn geval 45mm+, de mengstukken ook. Ja de sproeier zit als een "brok ijzer" in het gat, maar de brandstof zit wel direct mooi in de werveling waar ie thuis hoort. met een beetje geduld is daar ook nog wel iets te verbeteren, ik denk dan aan een ovaal buisje..

afgezien van deze standaard opstelling, ik heb gesproken met iemand van Volvo die oa research voor de motoren doet/deed. Ik kwam daar met een 2 traps Weber die ik aanvankelijk op LPG wilde zette. Vervolgens ging ie naar z'n magazijntje en zette r een prototype van de 340 carb naast, volledig LPG uitgevoerd, buisje in het huis geboord, de losse venturi ad achterzijde een groef zodat ie aansluit op het buisje, gas er op, geen inlaat restrictie, en de brandstof precie daar waar de vlinderklep zit, kan niet beter..

heb ik niet gedaan uiteindelijk, nog steeds geen LPG overigens, maar dit is ws de best upgrade voor een standaard systeem, minder geknepen, betere menging..
Antwoord
[i][i][i]Door gebruik te maken van de door Tinustechniek gefabriceerde LPG-mengstukken, is geen tradi tionele LPG-venturi meer nodig. Hierdoor is er minder luchtflowrestrictie, wat de prestaties zowel op gas als benzine ten goede komt. Daarbij geeft dit mengstuk nagenoeg geen verstoring van de carburateurafstellingen op benzine. Beschikbaar voor SU (HS6 en HIF6) en Stromberg carburateurs.[/i][/i][/i]

Het stukje zegt dat er juist minder restrictie is, nu heb ik een standaard mengstuk. Een ronde met al die gaatjes. Het lijkt me wel dat die van Tinus de LPG "mooier" inbrengt alleen dat stukje van minder restrictie kan ik niet bevatten. Ze zijn niet echt prijzig dus misschien maar bestellen en proberen.
Antwoord
minder restrictie doordat het gat de oude diameter behoudt,, daar zit dan wel de "sproeier" in maar eea zal gerust werken... ziet r een beetje uit als de acceleratiesproeier van een valstroom carb.
Antwoord
@jambon, dat is ook zo, mijn huidige verdeelstuk vernauwd de doorlaat een ietwat, met deze geen last van. Zou ik alles weer moeten afstellen als ik het verdeelstuk vervang?

Antwoord
wellicht, hij heeft meer plek voor lucht/brandstof.. ik verwacht dat het "ongeveer" afstellen zodat ie bij deellast en stationair fatsoenlijk loopt ook nauwkeuriger kan zijn.. afstellen kan nooit kwaad ntl...
Antwoord
vernauwen moet ie omdat anders te weinig vacuum aanwezig is voor het binnenhalen van LPG, die inlaat wijst nu ook richting kop zeg maar...
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  LPG mengstuk verstopt? 245GLE1981 5 2.928 6 January 2021, 09:43
Laatste bericht: 245GLE1981
  Gasverdamper [sorry: mengstuk] demonteren Nicolaas H 25 15.055 7 March 2011, 22:04
Laatste bericht: Nicolaas H
  LPG mengstuk Solex? Amazonturbo 3 3.106 28 December 2010, 09:35
Laatste bericht: Amazonturbo

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)