Berichten: 672
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2008
Black Moose schreef:ziet er netjes uit, alleen nog een nieuw deurpaneel voor LA 8)
Op de foto valt het idd heel erg op. In het echt was het me nog nooit zo opgevallen. Het is een deuk in het karton van het deurpaneel. De zwarte bekleding zelf is nog intact. Maar zwarte deurpanelen heb ik nog voldoende. Zal ik binnenkort dus even gaan vervangen.
volvorider2 schreef:Amai, dat ziet er zeer fraai uit. Set is nog heel gaaf!
Als je foto's neemt vanuit de juiste hoek ziet alles er goed uit hoor.

Het is nog netjes maar verre van de perfect set. Achteraan zit slijtage en de bestuurdersstoel heeft ook redelijk wat slijtage. Maar niks gescheurd. Valt allemaal nog te repareren naar het schijnt. Even wat sparen en dan laten renoveren.
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995
Mijn Volvo's
Berichten: 1.517
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2006
Gadfer.. dat ziet er heel mooi uit, zeg!
Een 700 reeks kan me persoonlijk niet zo heel veel bekoren, maar je hebt wel een mooi exemplaar te pakken. Kan me goed voorstellen dat dit Ã
Ã
n van je favorieten zal zijn.
Berichten: 1.585
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Volvodiesel schreef:![[Afbeelding: p1010173s.jpg]](http://img151.imageshack.us/img151/9807/p1010173s.jpg)
Heeft iemand die zak gebruikt om zijn voeten in op te warmen?
Berichten: 672
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2008
Arjan. schreef:Heeft iemand die zak gebruikt om zijn voeten in op te warmen? 
Ja. Daar lijkt het wel op. Het elastiek is gewoon op vrees ik. Moet nog een manier vinden om dat te verhelpen. Oftewel zet ik er een beige lederen interieur in. Als ik dat kan vinden natuurlijk. :p.
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995
Mijn Volvo's
Berichten: 203
Topics: 11
Lid sinds: Jan 2008
mooie update precies, altijd een vooruitgang van stof naar leder

...
En goed dat je je camera teruggevonden hebt natuurlijk !!! anders gingen we deze foto's moeten missen :o
keep up the good work ;D ;D
MY88 240 GL b230kH z34/34 / MY84 245 TURBO B21ET / MY87 740 GLE TD D24T / MY90 240 B200E
Berichten: 646
Topics: 31
Lid sinds: Jun 2010
Wauw mooi geworden zeg dat interieur. Ik ben ook nog steeds gek op een 700/900 serie. Die rijdenook geweldig! Roesten bijna niet en gaan maar door. Mooie auto's hoor en mooi dat ze zo vertroeteld worden.
Berichten: 672
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2008
Ik ben begonnen in een 240. De oerVolvo (voor mij dan). Ik vind ze fantastisch maar met mijn lengte zijn ze net wat te krap van zitruimte om als dagelijkse auto te gebruiken. Men witte staat al even stil en ik twijfel al een hele tijd of ik hem ga weg doen of niet. telkens ik hem zie denk ik: niet doen. Maar met stilstaan verbetert hij ook niet.
De 740 is gewoon een hele andere auto. Comfort ligt hoger, veel meer benenruimte en toch ook een prachtige Volvo. Ik ben er helemaal voor gesmolten. En de late type's roesten inderdaad bijna niet.
Vroeg of laat kom ik de 242 van men dromen tegen en dan heb ik men wenslijstje. Een 242, een 740 TIC en een 760 TDIC.
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995
Mijn Volvo's
Berichten: 672
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2008
Vandaag zijn we met de turbo naar de keuring geweest!!!!!!
Jammergenoeg is een olielekkage blijkbaar reden tot afkeuren sinds kort want hij heeft een rode kaart. Ik had wel al gezien dat hij hier en daar een drupje liet vallen maar niks ernstigs. Kon het niet direct lokaliseren dus dacht het na de keuring wel even goed na te kijken. Vroeger stond dat gewoon aangegeven bij gebreken nauwlettend in het oog te houden. Mijn Mercedes(!!) druipte overal olie en is er nooit voor afgekeurd. Altijd een waarschuwing gehad maar geen afkeur. En ook de witte liet hier en daar een vlekje achter en is er nooit op afgekeurd.
Kan ik nog een keertje terug dus. Geldklopperij is het!! En anders niks.

Voor de rest was de keuringsmeester er heel erg over te spreken. Niks speciaal te zien en heel netjes nog.
Nu moet ik dus gaan zoeken waar het vandaan komt he. Het lijkt ergens van rechts te komen. Kan niks zien aan de carterstop en aan het oliefilter is ook alles dicht. Dit weekend dan maar even over de put rijden om alles goed te bekijken.
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995
Mijn Volvo's
Berichten: 1.517
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2006
Potdorie, ze vinden altijd wel iets hÃ
! Hopelijk is het snel te verhelpen!
Dat belooft.. ik moet over twee weken naar de keuring en tot nu toe heb ik altijd een opmerking gehad over een zwetend differentieel. Ben eens benieuwd wat het dit jaar zal zijn... :
Berichten: 672
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2008
Tja. de Belgische keuring he. Maffia eerste klas.

Als ze u daar een beetje kennen kan alles door de beugel. Maar als ge als nieuwelingske of acassionele keurder langskomt pakken ze je op alles wat ze maar kunnen uitvinden.
Maar goed. Tot de keuring ging alles goed. Ik had wel verwacht dat het ergens ging mislopen.
Zaterdag duiken we eronder en hopelijk is het snel gevonden.
Wel vervelend. Nu kan ik nog een keer garageplaten gaan huren om naar de keuring te gaan. Wat zit de wet hier toch achterlijk in elkaar.
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995
Mijn Volvo's