Berichten: 672
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2008
Er was onlangs hier iemand op het forum met zo eentje die hij notabene nog uit België had gehaald. Ik vind het zo belangrijk dat hij in die kleurstelling is omdat dat de eerste Volvo is die ik me kan herinneren. De oude 242 van men pa. Ik heb geduld hoor. Vroeg of laat komt hij wel voorbij.
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995
Mijn Volvo's
Berichten: 570
Topics: 4
Lid sinds: Sep 2007
...... is een schone zaak
Berichten: 672
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2008
De volgende stap is gezet voor de turbo.
Vandaag bij 2 dealers langsgeweest en het gelijkvormigheidsattest is onderweg.
Ik was toevallig in Aalst en sprong daar binnen bij de dealer. Maar ze bekeken me daar alsof ik latijn sprak. Was vroeger een goede dealer maar hoort nu bij een dealer uit Zottegem. Trekt daar op niks meer.
Dan maar wat verder gereden en bij men favoriete dealer in lokeren langsgeweest. Even uitgelegd waarvoor ik kwam, mapje word bovengehaald, papiertje ingevuld: zo mijnheer volgende week is uw attest hier, wij geven u een seintje.
Hoe kan er toch zo'n verschil zitten tussen twee dealers van hetzelfde merk.
Ik kan er geen reclame genoeg voor maken: Volvo Charels in Lokeren voor al uw nieuwe en klassieke Volvo's!!!!!!!!
Nog een weekje wachten dus, dan keuren en dan kunnen we scheuren.
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995
Mijn Volvo's
Berichten: 978
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2005
Volvodiesel schreef:Oef!! De eerste stap is al probleemloos gezet. Nog drie stappen te gaan. 
Vandaag langsgeweest bij de douane in Aalst en daar hebben ze vlotjes mijn auto ingevoerd. Een heel vriendelijke dame heeft mij geholpen en alles direct in orde gebracht. Waarvoor mijn dank natuurlijk. 
Volgende stap is het gelijkvormigheidsattest. Dat kan ik blijkbaar op 2 manieren doen. Ofwel via de officiele verdeler (Volvo dus) of via de autokeuring. Straks even naar beide bellen en kijken wat de snelste oplossing is.
Nog even een woordje van dank aan Rubicon die me heel wat tijd eeft bespaart met haar uiteenzetting van de importprocedure hier in België. Duizend maal dank daarvoor.
Ik ben zeer benieuwd hoe dat gaat lukken.
Zo te zien heb je geen origineel Nederlandse nummerplaten meer erop en waarschijnlijk ook de originele Nederlandse inschrijvingspapieren niet meer. Ik had die destijds nodig bij het invoeren van mijn Super Polar. Toen was het zo dat de in te voeren auto met originele platen en papieren aangeboden moest worden tijdens de invoerkeuring die zeer overdreven was. Er werd zelfs nog gekeken of de diameter van het stuurwiel wel klopte. Na heel veel zoeken hadden ze het eindelijk gevonden, mijn Super Polar werd afgekeurd omdat het groot licht niet intens genoeg was! Maar goed, dat is alweer een paar jaar geleden, de regels zijn hopelijk wat soepeler geworden.
Succes!
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Berichten: 1.517
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2006
Kijk eens aan, je bent op goede weg! 8)
Dat zou fantastisch zijn, als je op redelijke termijn via de dealer een gelijkvormigheidsattest kan bekomen. Ik heb het indertijd niet geriskeerd, om reden van spookverhalen over dealers die je aankijken of je Chinees - of Latijn  - sprak, torenhoge kostprijzen, ellenlange weken, maanden wachten en geringe kans op succes om uiteindelijk zo'n papier in handen te krijgen. Maar kijk, jouw verhaal schept toch hoop dat het ook anders kan. Wens je alvast veel succes! Het valt alleszins de moeite waard om het alternatief - de gelijkvormigheidskeuring - te vermijden met het gevaar om de meest idiote prullen afgekeurd te worden.
Ik heb toen heel veel gehad aan de tips en info van Ruud, waarvoor nogmaals dank  Gelukkig is de procedure ondertussen toch wel wat soepeler geworden. Ik had reeds bij de verkoper (die dit online kon doen) de wagen in NL uitgeschreven en de kentekenplaten daar achter gelaten. Was in België geen enkel probleem om 'm op Belgische platen aan de douane, of keuring voor te rijden. Overigens had ik wel de originele kentekenbewijzen nog in het bezit. Enkel deel 3 werd bij uitschrijving in NL daar ingehouden. Delen 1 en 2 waren voldoende voor de Belgische douane. Ongelooflijk dat er moedwillig zo'n administratieve hel gecreëerd kan worden.. Mocht je vandaag de dag hetzelfde voertuig terug proberen invoeren, Ruud, zou het nu misschien wel lukken. Maar goed, te laat hà :
Berichten: 672
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2008
Ik had dan ook het geluk dat er al wat mensen vooraf gegaan zijn aan mij.  Ik heb eerst zoveel mogelijk info gezocht en gevraagd zodat ik geen verassingen zou tegenkomen.
Ik had de wagen al laten uitschrijven in nederland met een exportverklaring erbij. Deze exportverklaring vervangt het deel 3 dat achtergehouden word in Nederland tesamen met de originele Nederlandse platen. Deel 1 en deel 2 kreeg ik gewoon mee en ook een paar apk verslagen. De eigenaar had ook een duidelijk en volledig verkoopscontract opgesteld zoals ik hem had gevraagd.
Ik heb die hele handel bij de douane hier in Aalst afgegeven, ik moest 2 papiertjes tekenen en 15 cent voor het vignet betalen en toen kreeg ik een roos formulier mee. Er is zelfs niemand naar de auto gaan kijken. Ik had hem nochtans met de platen van mijn huidige wagen naar daar gereden voor alle zekerheid. Ik heb die dame toen ook gevraagd wat mij nu nog te doens tond en zij zei dat ik nog een gelijkvormigheidsattest moest halen en dan laten keuren voor verkoop zodat ik hem kan inschrijven (wat trouwens de meest idiote regelgeving is die er bestaat want ik ga de auto helemaal niet verkopen maar goed).
Nu bij de dealer ging het even vlot. Even een kopietje van de Nederlandse papierenpapiertje invullen en klaar.
Het moet niet altijd een afschuwelijke rompslomp zijn.
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995
Mijn Volvo's
Berichten: 672
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2008
Mijne dames en heren. Ik heb deze middag een telefoontje gekregen van Volvo Charels dat mijn gelijkvormigheidsattest klaarligt.
Morgen even langsgaan. Is dat even goed meegevallen  . Hopelijk valt de prijs ook mee.
Morgen meer hierover.
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995
Mijn Volvo's
Berichten: 672
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2008
Aan allen die twijfelden aan de geloofwaardagheid van mijn Volvo-dealer, het is binnen:
[img width=450 height=600]http://img692.imageshack.us/img692/1568/snc00071f.jpg[/img]
Het gelijkvormigheidsattest. Heeft maar een weekje geduurd. Kostte me 40 euro voor een papiertje dat ik zelf ook kon uitprinten. Maar goed. Ik heb het snel, en zonder dwaas keurings gedoe.
Nu nog iemand vinden die met garageplaten de auto kan laten keuren en we zijn klaar.
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995
Mijn Volvo's
Berichten: 129
Topics: 8
Lid sinds: Nov 2005
slechts 1 week en 40�
Ik dacht dat ik ne goeie dealer had! 2 weken wachten en 130â¬, damn...
Berichten: 672
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2008
Ik geloofde het ook bijna niet. Had al iets gehoord van een dikke 100 euro. Maar heb daarnet nog even naar men rekening gekeken en er is maar 40 euro afgegaan. Dus het klopt echt wel. Vorige week aangevraagd en vandaag opgehaald.
En nog een kop koffie gekregen en een 760 babbeltje op de koop toe.
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995
Mijn Volvo's
|