Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Markfranken - Volvo 245 DL 1975 K-Jet B20F
#71
Die b20 was ook niet mij keuze en eerlijk gezegd ben ik blij dat ik er vanaf ben. De b230f is meer mijn ding.
Gisteren ben ik nog even bezig geweest met het zichtbaar maken van wat roest. Ik zal binnenkort eens een foto- overzicht voor mezelf maken (en dit dan hier delen) zodat ik later kan zien hoe het was.
Antwoord
#72
Zozo, gaat dus echt aangepakt worden Smile
Stoere bak met veel mogelijheden. gave velgen ook Smile


Wel jammer dat de motor er al uit is. Ik wilde vragen of je wilde kijken hoe bij jou de radiator + kap (behuizing) + fan gemonteerd zitten.

Ik heb namelijk voor mijn 142 ('73/'74) een nieuwe radiateur, viscofan en zo'n kap (de kap van een late 240 die er echter wel perfect op past)

Zou je willen kijken (en/of en fototje maken) of de ronde opening van die kap (behuizing) die aan de radiateur zit in het midden zit? Of zit die een off-centre?

Want als ik het spul zo allemaal bekijk gaat dat niet passen in de 142 Sad Die behuizing die ik heb zit die ronde opening behoorlijk off-centre voor een gekantelde motor dus...
Antwoord
#73
Ik zal zaterdag eens kijken of ik bij de spullen kan. Volgens mij zat ie vrij centraal.
Antwoord
#74
Vandaag weer even bezig geweest. De accuwak is nu helemaal uitgeslepen. Nu nog een nieuw stukje staal en (nadat we weer gas hebben) get stukje erin lassen. Ook heb ik gekeken naar de nieuwe paravaan, deze zit met veel puntlasjes vast, dus daar kan ik ook mijn energie op kwijt...

Verder heb ik nog gekeken naar de radiator kap, deze zit niet centraal op de radiator. Deze zit (vanaf de motor gezien) meer naar links.

Ook ben ik aan het prutsen met het loshalen van de chromen strips, maar dit is niet gelukt.
Weet iemand hoe je deze gemakkelijk (en ook heel) los krijgt? en dan gaat het met name om de dakstrip en de deurstrips.

Groeten Mark
Antwoord
#75
Deurstrips zijn goed te doen. Voorzichtig zijn!!! Beginnen met de onderste liggende strip deze aan de uiteinden weer rechtbuigen en dan kan die liefst van binnen uit omhoog getikt worden. De anderen even kijken welke boven op de ander ligt. De bovenste pakken en van binnen aar buiten los proberen te wippen. Ze knappen vaak in een keer helemaal los. Belangrij om van binnen naar buiten te werken. De buitenrand haakt mooi om de deur heen, de binnenkant klikt er vervolgens op bij monteren, bij demontage dus andersom werken. De raambogen bij de voordeuren zijn lastig! metname bij de bocht voorzichtig zijn!

Succes!

Antwoord
#76
pepijnwk schreef:Deurstrips zijn goed te doen. Voorzichtig zijn!!! Beginnen met de onderste liggende strip deze aan de uiteinden weer rechtbuigen en dan kan die liefst van binnen uit omhoog getikt worden. De anderen even kijken welke boven op de ander ligt. De bovenste pakken en van binnen aar buiten los proberen te wippen. Ze knappen vaak in een keer helemaal los. Belangrij om van binnen naar buiten te werken. De buitenrand haakt mooi om de deur heen, de binnenkant klikt er vervolgens op bij monteren, bij demontage dus andersom werken. De raambogen bij de voordeuren zijn lastig! metname bij de bocht voorzichtig zijn!

Succes!

Bedankt, zo ver was ik nog niet. Ik bedoelde eigenlijk de strips die op de deuren, achterpaneel en voorschermen zitten. En ook de strip die rond de dakgoot zit, die krijg ik ook moeilijk los. Weet iemand hoe ik hiermee om moet gaan?
Groeten Mark
Antwoord
#77
Wow, stevige klus pak je aan. Mooi hoor. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
Maarten
Mijn auto's: MGB roadster 1966, Alfa Romeo Giulia Super 1300 1971, Volvo 245 Estate 1979

ModelCarWorkshop
Dutch Rally Events
Rally-Cursus
Antwoord
#78
In de tussentijd is er nog niet veel gebeurd, de strips zijn er wel af en ik heb een andere harde motorkap gevonden en gekocht.

Wel heb ik een paar foto's van mij blok en bak genomen, ik neem aan dat dit een gewone standaard b20 motor met standaard 4 versnellingsbak (zonder overdrive) is?
[img width=450 height=600]http://lh5.ggpht.com/_q7_WMQA9i-s/TSSgenG2_KI/AAAAAAAABL8/HrXx8kBilL4/s800/P1060207.JPG[/img]
[Afbeelding: P1060208.JPG]
[Afbeelding: P1060211.JPG]
[Afbeelding: P1060209.JPG]
[Afbeelding: P1060210.JPG]

Antwoord
#79
Na 4969 staan nog 2 nummers ingeslagen, die geven het type aan. Bij de rechtermotorsteun staat soms de gietdatum (jjmmdd), deze 1750... ken ik nog niet.

Dat klemmetje voor de oliepeilbuis ook niet trouwens.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#80
Wat staat er bovenop de cilinderkop, en dan vooral welke drie letters? Tussen cil. 1 en 2.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 6.445 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 590 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.514 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.141 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 231.056 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 2.195 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 68.258 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 4.056 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 2.017 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970
  Voorstellen met volvo 265 Wouter265 1 2.462 18 July 2021, 08:48
Laatste bericht: pepijnwk

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)