Berichten: 4.339
Topics: 256
Lid sinds: Mar 2005
Past een 760 D24TIC turbo ook op een non-diesel spruitstuk??
Het gaat om een Garrett T3 A/R 36
VW partnummer: 072145703
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 99
Topics: 3
Lid sinds: Oct 2006
ik heb een Ford cosworth T3 Garrett turbo op mijn 90+ spruitstuk zitten.
ik moest hiervoor wel het spruitstuk laten vlakken en er dikkere tapeinden in laten zetten.
wat is het probleem? heb je een andere turbo nodig?
ik heb nog een bruikbare td04-13c liggen die goedkoop weg mag.(standaard op b200ft, b230ft en b230fk)
toen deze van mijn eigen auto af kwam had deze 265kkm gedraaid, heeft een goeie CBV, geen shaftplay en het lagerhuis oliekanaal is perfect schoon.
klein nadeel: het wastegate poortje is een klein stukje ingescheurd (maar daar heb ik nadat ik het gezien heb nog zeker een 70kkm mee gereden.
Berichten: 964
Topics: 38
Lid sinds: Nov 2006
henqui schreef:Past een 760 D24TIC turbo ook op een non-diesel spruitstuk??
Het gaat om een Garrett T3 A/R 36
VW partnummer: 072145703
Nee dat past niet, de non-turbo/D24 heeft twee pruitstukken;Ã
Ã
n voor de cil. 123 en Ã
Ã
n voor cil 456, de voorste uitlaatpijp is vertakt en sluit dan op beide spruitstukken aan.
Het D24T(IC) spruitstuk heeft maar Ã
Ã
n uitgang waarop gelijk de turbo geschroefd wordt, (deze flens is volgens de norm "T3")
Zo'n spruitstuk heb ik misschien nog wel liggen.
Berichten: 4.339
Topics: 256
Lid sinds: Mar 2005
maar ik had hem op een B200ET willen schroeven... Maar het schijnt dat deze turbo eerder opspoelen en ik heb geen idee of dat zomaar kan.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 964
Topics: 38
Lid sinds: Nov 2006
Sorry, verkeerd gelezen, in de haast begreep ik non-turbo i.p.v. non-diesel :
Berichten: 99
Topics: 3
Lid sinds: Oct 2006
henqui schreef:maar ik had hem op een B200ET willen schroeven... Maar het schijnt dat deze turbo eerder opspoelen en ik heb geen idee of dat zomaar kan.
als je op jou B200 een snel opspoelende turbo wil hebben dan is de setup van een 940T het meest praktisch:
- het modernere beter flowende '90+ spruitstuk
- een td03-13C turbo (op een b230 begint die turbo al te boosten bij 1800rpm. is op een B200 misschien bij 2000rpm)
- 940 downpijp, zo aan te sluiten op de rest van de uitlaat.
alles past 1 op 1 op een B200 740.
als je het echt wil heb ik deze complete set liggen, mag weg voor 200,-
los hiervan: wanneer begint de standaard turbo te boosten? er kan nl. iets anders mis zijn zoals:
- kapotte spruitstuk pakking
- kapotte WGA, kan ook los zijn geschoten of te slap staan afgesteld.
- kapotte CBV
Berichten: 4.339
Topics: 256
Lid sinds: Mar 2005
Is jouw turbo een LPT of HPT? Ik heb misschien wel interesse! Al heeft mijn turbo geen waterkoeling.
De turbo die er nu op zit, spoelt goed op vanaf 2800 toeren ongeveer. Het probleem is alleen dat de wastegate niet opent, dus de druk bouwt maar op en op. Het turbinehuis van de inlaat zit niet goed t.o.v. het uitlaathuis, de actuatorstang zit scheef op het potje en moervast. Ook de olieretourleiding zit niet lekker.
Ik zoek een goed alternatief. De dieselturbo kreeg ik van iemand cadeau, maar waarschijnlijk heb ik er niks aan.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 99
Topics: 3
Lid sinds: Oct 2006
mijn turbo komt van een LPT (0,35bar boost) maar afhankelijk van de wastegate actuator die je erop gebruikt kan je 'm ook als HPT gebruiken (tot ongeveer 1 bar boost)
olie retour pijp en aanvoer pijp heb ik er niet meer bij helaas.
Maar die zou je standaard erbij kunnen kopen bij Volvo. (van een 940lpt)
2800 tpm vind ik erg hoog, ik denk eerder dat er iets anders aan de hand is.
Wat voor nokkenas zit er in de motor? Als dat iets anders is als een T-cam (bv een A- of VX-cam) dan zal de turbo pas bij hogere toeren gaan opspoelen.
Ook als de distributieriem een tand versprongen is , ook dan zal de turbo later gaan opspoelen.
Ik zou zelf eerst checken of die zaken perfect in orde zijn en pas dan gaan kijken voor een andere turbo.
Berichten: 4.339
Topics: 256
Lid sinds: Mar 2005
Bedankt voor je aanbod, ik denk dat ik mijn eigen turbo er maar af haal en laat repareren.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68