11 December 2010, 16:27
Via m'n werk kon ik een mooie standkachel kopen die overjarig lag te wezen....
11,6Kw moet voldoende zijn voor een bus/touringcar,dan zal het voor een 245 ook wel lukken schat ik zo.
Eerst maar eens een kist gemaakt waar de boel een beetje fatsoenlijk in past;
![[Afbeelding: P7190030.jpg]](http://i141.photobucket.com/albums/r66/240diesel/P7190030.jpg)
![[Afbeelding: P7190033.jpg]](http://i141.photobucket.com/albums/r66/240diesel/P7190033.jpg)
![[Afbeelding: P7190032.jpg]](http://i141.photobucket.com/albums/r66/240diesel/P7190032.jpg)
![[Afbeelding: P7190031.jpg]](http://i141.photobucket.com/albums/r66/240diesel/P7190031.jpg)
CV-pijp ingekocht voor onder de auto door naar voren;
![[Afbeelding: vrmare031.jpg]](http://i141.photobucket.com/albums/r66/240diesel/vrmare031.jpg)
Gaatje zagen;
![[Afbeelding: vrmare033.jpg]](http://i141.photobucket.com/albums/r66/240diesel/vrmare033.jpg)
![[Afbeelding: vrmare032.jpg]](http://i141.photobucket.com/albums/r66/240diesel/vrmare032.jpg)
Flinke rand kit (kleef en dicht van Wurth; wereldspul)
![[Afbeelding: vrmare045.jpg]](http://i141.photobucket.com/albums/r66/240diesel/vrmare045.jpg)
Dieselvoorziening voor de kachel; extra aanzuig-en retourleidingen;
![[Afbeelding: vrmare035.jpg]](http://i141.photobucket.com/albums/r66/240diesel/vrmare035.jpg)
De achterste uitlaatdemper moest helaas het veld ruimen voor de kachelkist....
Voor nood even uitlaatresten vermaakt tot tijdelijke sidepipe
[img width=450 height=600]http://i141.photobucket.com/albums/r66/240diesel/vrmare041.jpg[/img]
![[Afbeelding: vrmare042.jpg]](http://i141.photobucket.com/albums/r66/240diesel/vrmare042.jpg)
Achteraanzichtje
![[Afbeelding: vrmare040.jpg]](http://i141.photobucket.com/albums/r66/240diesel/vrmare040.jpg)
Koelvloeistofslangen die naar voren gaan lopen;
![[Afbeelding: vrmare036.jpg]](http://i141.photobucket.com/albums/r66/240diesel/vrmare036.jpg)
Lopen precies tussen tank en chassisbalk door gaan dan de bocht om en komen vervolgens ergens boven de achteras uit
om daar te wachten op aansluiting naar de motor via 2 22mm CV-pijpen.
[img width=450 height=600]http://i141.photobucket.com/albums/r66/240diesel/vrmare038.jpg[/img]
Tank is trouwens niet lek hoor, is WD40 om de slangen wat soepeler tussen tank en chassis door te schuiven.
![[Afbeelding: vrmare039.jpg]](http://i141.photobucket.com/albums/r66/240diesel/vrmare039.jpg)
Wordt vervolgd....
11,6Kw moet voldoende zijn voor een bus/touringcar,dan zal het voor een 245 ook wel lukken schat ik zo.
Eerst maar eens een kist gemaakt waar de boel een beetje fatsoenlijk in past;
![[Afbeelding: P7190030.jpg]](http://i141.photobucket.com/albums/r66/240diesel/P7190030.jpg)
![[Afbeelding: P7190033.jpg]](http://i141.photobucket.com/albums/r66/240diesel/P7190033.jpg)
![[Afbeelding: P7190032.jpg]](http://i141.photobucket.com/albums/r66/240diesel/P7190032.jpg)
![[Afbeelding: P7190031.jpg]](http://i141.photobucket.com/albums/r66/240diesel/P7190031.jpg)
CV-pijp ingekocht voor onder de auto door naar voren;
![[Afbeelding: vrmare031.jpg]](http://i141.photobucket.com/albums/r66/240diesel/vrmare031.jpg)
Gaatje zagen;
![[Afbeelding: vrmare033.jpg]](http://i141.photobucket.com/albums/r66/240diesel/vrmare033.jpg)
![[Afbeelding: vrmare032.jpg]](http://i141.photobucket.com/albums/r66/240diesel/vrmare032.jpg)
Flinke rand kit (kleef en dicht van Wurth; wereldspul)
![[Afbeelding: vrmare045.jpg]](http://i141.photobucket.com/albums/r66/240diesel/vrmare045.jpg)
Dieselvoorziening voor de kachel; extra aanzuig-en retourleidingen;
![[Afbeelding: vrmare035.jpg]](http://i141.photobucket.com/albums/r66/240diesel/vrmare035.jpg)
De achterste uitlaatdemper moest helaas het veld ruimen voor de kachelkist....
Voor nood even uitlaatresten vermaakt tot tijdelijke sidepipe
[img width=450 height=600]http://i141.photobucket.com/albums/r66/240diesel/vrmare041.jpg[/img]
![[Afbeelding: vrmare042.jpg]](http://i141.photobucket.com/albums/r66/240diesel/vrmare042.jpg)
Achteraanzichtje
![[Afbeelding: vrmare040.jpg]](http://i141.photobucket.com/albums/r66/240diesel/vrmare040.jpg)
Koelvloeistofslangen die naar voren gaan lopen;
![[Afbeelding: vrmare036.jpg]](http://i141.photobucket.com/albums/r66/240diesel/vrmare036.jpg)
Lopen precies tussen tank en chassisbalk door gaan dan de bocht om en komen vervolgens ergens boven de achteras uit
om daar te wachten op aansluiting naar de motor via 2 22mm CV-pijpen.
[img width=450 height=600]http://i141.photobucket.com/albums/r66/240diesel/vrmare038.jpg[/img]
Tank is trouwens niet lek hoor, is WD40 om de slangen wat soepeler tussen tank en chassis door te schuiven.
![[Afbeelding: vrmare039.jpg]](http://i141.photobucket.com/albums/r66/240diesel/vrmare039.jpg)
Wordt vervolgd....