Berichten: 48
Topics: 7
Lid sinds: Sep 2010
Navond allemaal!!
Vorige week een enorm geklooi aan de hand gehad met mijn 244 GLT.
Op kenteken staat 2316cc, maar ik heb altijd gedacht dat het een B21ET blok was.
De man die de dynamo vervangen heeft (ik kreeg 2 x de verkeerde mee dus was het zat) heeft moeten bellen met Volvo en weet ik veel om erachter te komen welke nou de juiste dynamo was. (paste telkens niet omdat de oliesensor in de weg zat)
Nu zegt Volvo dat het wel een B23 turbo motor is....
Is er een site waar je je chassisnummer kan checken om zo achter de juiste gegevens te komen?
Thnx.
Ivar ;D
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
B21: vriespluggen aan een kant (uitlaat volgens mij), B23 vriespluggen aan 2 kanten. als de oliedrukzender in de weg zit is het volgens mij altijd B19/21/23, nooit B230 want die hebben de het gat voor de sensor al onder een hoek zitten waardoor de sensor meer naar boven staat en nooit/bij mij niet in de weg zit.
Aan de uitlaatkant bij de motorsteun staat ook een ingegoten kenmerk, B21 of B23. Vaak lastig te vinden/zien vanwege de grote hoeveelheid onderdelen daar...
wat je nog wel eens ziet is dat er een B23ET/FT blok onder alle turbo spullen gezet is. Werkt leuk!
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Niks is zeker met die ouwe dingen. De motorcode (van het onderblok in elk geval) staat op een vlak stukje achter de stroomverdeler, onder inlaat no. 1, ingeslagen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 48
Topics: 7
Lid sinds: Sep 2010
Ik zal morgen eens kijken bij de garage, hij staat nu toch op de brug..... (koelvloeistof lekkage bij de turbo) waarschijnlijk pakking of leiding stuk...ach, het houdt je van de straat he.
http://picasaweb.google.com/102238077711...1950739058
Het is allemaal zo mooi he, als het rijdt
Bedankt voor de tips alvast!!
Berichten: 48
Topics: 7
Lid sinds: Sep 2010
Volgens het chassisnummer ligt er een b230E motor in mn auto....huh?
Berichten: 570
Topics: 4
Lid sinds: Sep 2007
Was het van origine een GLT? dan kan het kloppen :
Berichten: 48
Topics: 7
Lid sinds: Sep 2010
Berichten: 132
Topics: 2
Lid sinds: Apr 2006
Aan de foto te zien is het een B21et. Heb in de schuur dezelfde liggen(uit elkaar).
Volvo 240GL Sedan 1989 B230F, elektrische fan en draco's. Volvo 940 Estate turbo 1997 B230FK ,19T en 3" DP. Honda CBR900 Fireblade Streetfighter/Stuntmotor. Yamaha WR450F Enduro/Supermotard
Berichten: 1.048
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
Yep, da's gewoon het originele blok wat erin hoort!
Zonder intercooler (de moeite van inbouwen waard) en met het koelvloeistof reservoir tot 1983 (nutteloze informatie).
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Berichten: 23
Topics: 4
Lid sinds: Nov 2008
hallo 240turbo84,
Jouw auto is voorzien van de b21et. Oorspronkelijk was deze auto voorzien van een 2300 met automaat. Deze motor is vervangen voor de b21et met overdrive zoals je hem nu hebt. Deze GLT komt uit duitsland. Daar stond hij met een defecte motor, maar met een goede carrosserie. Daarom is er een ander blok in gekomen.
Ik kan het weten, want dit is mijn auto geweest.