Topics: 9
af en toe hoor een harde klonk tegen de vloer bij hard remmen, het lijkt ergens tussen het midden en de achterkant te zitten.
zijn dit de reaktiestangen van de achteras?
zo ja, hoe lang kan ik hier mee doorrijden... en/of weet iemand een adres waar ik die rubbers kan laten vervangen, in de regen op straat in amsterdam zie ik het niet zo zitten om aan zoiets te beginnen.
Oh ja, het gaat om m'n 244GL.
Helaas geen Volvo meer..
Topics: 41
Ik denk eerder dat je iets aan de voorkant aan de hand hebt
vast iets in de vorm van draagarm rubbers oid....
Topics: 31
Topics: 9
De baksteun zit goed vast (gisteren gecheckt) en ik denk echt dat het achter zit.
Het gebeurd alleen als ik echt plotseling hard moet remmen.
Ik ga deze week wel ff langs een garage met een brug, maar als ik de foto's van de reaktiestangen achter zie lijkt het me toch echt daar vandaan te komen, die zitten aan de bovenkant redelijk dicht bij de bodem.
Helaas geen Volvo meer..
Topics: 289
als je remt zal de as kantelen, 1 van de onderdelen raakt de bodem..
Topics: 17
Ophanging van de uitlaat controleren. Als die gedeeltelijk los is kan het gedeelte dat over de achteras loopt tegen achteras bonken bij remmen
of ergens tegen de vloer.
kan ook, idg kan er zelfs een motorubber stuk zijn waardoor de motor en uitlaat kantelt..
Topics: 84
Als je remt, kantelt de as naar voren en drukt de reactiestang naar voren. En tegen de bodem als je rubbers gaar zijn. Makkelijk te controleren, als je de stang bijna rond z'n as kan verdraaien is het tijd voor reparatie.
De oudere diabolo's (massief rubber) hebben daar volgens mij niet zo'n last van.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
ik kon iig met de handrem er op de auto nog behoorlijk voor/achter "rollen", na vervanging staat ie gewoon op z'n plek..