Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het is geel en het.. V1.2
Volvo 142 B23 schreef:Stuurbekrachtiging erin?

Sent from my iPad using Tapatalk
si.. had ik al liggen voor de groene, ister nooit van gekomen, nu dus wel, heb ik meteen die stuurstang ellende opgelost, levensgevaarlijk..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
wil ik ook!!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
Is dit die elektrische stuurbekrachtiging? Ben wel benieuwd hoe dat straks rijdt. Hoor er veel verschillende verhalen over.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
Laurens Zondag schreef:Is dit die elektrische stuurbekrachtiging? Ben wel benieuwd hoe dat straks rijdt. Hoor er veel verschillende verhalen over.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
Ben ook benieuwd Laurens..
Antwoord
Is zo'n ding eigenlijk nog instelbaar qua hoeveelheid bekrachtiging? Omdat de overbrengingv an het stuurhuis berekend is op spierkracht. Teveel is nl. ook een ramp wat mij betreft.

Wel tof dat je dit inbouwd. Ben ook erg benieuwd naar je ervaring tzt.
Antwoord
Bijna klaar voor een proefrit?
Koffie staat klaar.
Antwoord
Arn02 schreef:Is zo'n ding eigenlijk nog instelbaar qua hoeveelheid bekrachtiging? Omdat de overbrengingv an het stuurhuis berekend is op spierkracht. Teveel is nl. ook een ramp wat mij betreft.

Wel tof dat je dit inbouwd. Ben ook erg benieuwd naar je ervaring tzt.
Zit een mooi potmetertje op, ik ga iig zoeken naar genoeg gevoeligheid.. Mogelijk nog zoiets als twee uiteindelijke standen, uit en stad of een een beetje en stad.. (Een keuzeschakelaar..) Waarom eigenlijk..? Mijn gewrichten zijn nog iets ouder dan die van de auto, echter lastiger uitwisselbaar..
Antwoord
Lukie5704 schreef:Bijna klaar voor een proefrit?
Koffie staat klaar.
Deze week iig, er zit nu SAE30 in, soort inloop-kruipolie, 500km variabele snelheden, beetje volgens de stickert die nog op de ruit zit.. Dus ja, koffie is goed.. (Zeg dat dan meteen..)
Antwoord
..koeling afgewerkt en gevuld.. dacht aanvankelijk dat ie ergens mega lekte, er zijn aardig wat flessen in gegaan (meer dan het plaatje..) maar de boel is natuurlijk helemaal leeg geweest.. Op dit moment is alles nog droog.. alle elektra aangesloten.. Startslot van de oude stuurbuis gehaald, eerst even 'droog' geprobeerd.. althans.. de startmotor gaf geen sjoege.. draad op de plus, nog niks.. stuk van het lang liggen..? je weet het niet, dan maar een andere terug.. eenmaal ernaast, zie ik een 2e aansluiting zitten, en dat valt niet op van bovenaf.. :mad:.. dus weer teruggeschroefd, en uiteraard gewoon rondgooien en mooi gelijkmatig. Ontsteking aan de prik, kijken wattiedoet.. beetje ploffen, meer niet.. vonk zat, peut zat, volt zat, alles onder de verdelkap nog ens opgeschoond.. 0.., ff nadenken, morgen de ontsteking maar ens 180 graden verzetten.. ongetwijfeld vergist bij het plaatsen van het aandrijfasje..

[Afbeelding: DSC_0060_zps3wlelogb.jpg]

[Afbeelding: DSC_0061_zps1exuqfii.jpg]

[Afbeelding: DSC_0063_zpseglgwixr.jpg]

[Afbeelding: DSC_0064_zpsr872sptp.jpg]

[Afbeelding: DSC_0065_zpsovlazhyo.jpg]

[Afbeelding: DSC_0072_zpsqypywmaq.jpg]

[Afbeelding: DSC_0073_zpse0qnndd7.jpg]
Antwoord
Kan de beste overkomen die 180 graden...
Kopjes van de bougies goed vast Wink?
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Het is geel en het.. Jambon 16 11.581 2 November 2014, 13:42
Laatste bericht: Jambon

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)