Topics: 11
Gents,
Daar ik mijn 3e bankje niet gebruik, wil ik ook graag de gordles los halen die op de achterste wielkasten zijn gemonteerd.
Hoe kom ik er achter bij, om de moer los te draaien? Moet dan de hele bekelding los?
Graag jullie tips?
Greets,
Reinier
Topics: 22
Die moer zit door de wielkast heen geboord en vanaf de wielkant moet je daar bij kunnen. Bekleding kan blijven zitten.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Topics: 33
wel even afdoppen naderhand. je kunt als het goed is zo de bout zien zitten, misschien zit er nog een plastic kapje overheen
Topics: 11
Thanks mannen, kan ik wat mee.
Ga hem vanmiddag maar eens verwijderen.
Nog tips voor afdoppen? Waar te krijgen? ANdere inventieve opties?
Greets
afdoppen kun je met zwarte kit doen, bout terug zetten of een mooi rubbertje zoeken in de schroevenbak ;D
Topics: 107
In de wielkast zie je de gelaste moer zitten waar de bout van de gordel in zit geschroefd.
Krab die even schoon en laat inwerken met kruipolie anders loop je het risico dat de bout bij het eruit draaien vast loopt in de roest aan het draadeind.
Je kunt wel een pijp op je ringsleutel zetten voor meer kracht maar dan loopt je het risico dat de moer samen met een stukje plaat eromheen losscheurt.
zozo jos, dan heb je (of de vorige) hem vast als trekker gebruikt om te ploegen ;D zo verroest heb ik ze nog niet gezien
Topics: 5
Beste is om de bestaande bout of een korte versie daar van weer terug te draaien.... anders krijg je roest aldaar en dat zou wel eens kunnen zorgen dat het in de toekomst onbruikbaar wordt
Gr Evert M
Topics: 107
242-turbo schreef:zozo jos, dan heb je (of de vorige) hem vast als trekker gebruikt om te ploegen ;D zo verroest heb ik ze nog niet gezien
Ik heb nog niet meegemaakt dat gordelbouten die door de bodem of scherm heengaan makkelijk soepel lpsgaan