15 September 2015, 15:24
Helaas de BW55 heeft net als de BW35 maar drie voorwaartse versnellingen. Als je harder wilt dan 60, moet je meer toeren maken.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
AW71 (of AW71 met motor)
|
15 September 2015, 15:24
Helaas de BW55 heeft net als de BW35 maar drie voorwaartse versnellingen. Als je harder wilt dan 60, moet je meer toeren maken.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
15 September 2015, 20:49
Mocht je geen aw71 kunnen vinden, voor ombouw naar een bw55 (inderdaad net als bw35 3traps) heb je nog een andere pook met starter ignition switch (en daarvan de kabels omleggen), oliepeilstok en olieleidingen nodig. 1 op 1 vervangen gaat dan net niet.
De BW35 en BW65 (ja echt BW65, weet niet of die 4traps is) schijnt ook geleverd te zijn in een Rover, dus mogelijk je ze daar ook op marktplaats tegen.
Volvo 244 DL - B21A - 1976 ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____ Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
![]()
15 September 2015, 21:58
Ohrtmann schreef:Wat is overigens het voordeel van een AW71 tegenover een BW55? Ong. 600 toeren bij een goeie 100 km/uur dus die aw71 zou ik zeker doen. Heb het ook onder de 79-er 245 GLE gedaan hier. Je moet inderdaad 2 extra bevestigingspunten maken voor de baksteun. Als de volvo alleen gebruikt wordt voor ritten in de buurt zonder trekhaak zou ik zelfsm overwegen om de de solenoide weg te nemen. Laat de huidige pook zitten (heb ik ook gedaan) en mijn vrouw rijdt al 5 jaar vrolijk elk jaar iets van 5000 km en heeft het nog nooit gemist om de 245 op de 3rde vast te zetten.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A 244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L 944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht) P1800ES 1972 Blauw Volvo toch ..
16 September 2015, 16:01
Ohrtmann schreef:Dat, en het is een beetje mijn "kindje" Hij is van buiten volledig gerestaureerd (geen roest, opnieuw gespoten etc). Daarnaast is het een GL, met mooie originele lederen bekleding en een leuk schuifdak met zoân slinger. Ik moet wel gek zijn om die uit elkaar te halen, of uberhaupt te verkopen. :wink: Sorry!!
Groeten van Frans
16 September 2015, 20:14
skidje schreef:Ong. 600 toeren bij een goeie 100 km/uur nWat voor achteras overbrenging heb jij in de 245?
16 September 2015, 20:15
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16 September 2015, 20:20 door BartJu.)
skidje schreef:Ong. 600 toeren bij een goeie 100 km/uur dus die aw71 zou ik zeker doen. Heb het ook onder de 79-er 245 GLE gedaan hier. Zelf gebruik ik dat knopje ook nooit eigenlijk. Daarnaast, je zou het knopje ook elders op /onder dash kunnen onderbrengen, just-in-case. Anderzijds, bij bovengenoemd lokaal gebruik, en nooit snelweg, zul je weinig profijt hebben van de '4'. Afweging dus tussen simpel een 3traps, er in zetten (varvanging) of meer comfort op met name de snelweg, met wat extra werk (verbouwing, staat her en der op forum over geschreven).Qua originaliteit zie je het niet/nauwelijks, afgezien van de pook. Maar zelfs dat hoeft dus niet.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
16 September 2015, 20:31
Zal wel 3.73 zijn. Maar ik heb zeker 600 toeren minder bij die snelheid met de aw70 tov de bw55.
Overigens wordt de volvo 3x in de week op d3 sn3lweg uitgelaten. Dus die aw70 heeft zeker wel nut.
19 September 2015, 13:45
Goed, een BW55 is dus makkelijker in te bouwen dan een AW71. Maar wat is het voordeel van een BW55 ten opzichte van een BW35? gezien ze allebei 3-traps zijn.
En: begrijp ik dat het niet mogelijk is om de kilometerteller aan te sluiten wanneer de auto uitgerust is met een AW71?
19 September 2015, 14:34
Volgens mij is een BW55 sterker dan een BW35.
Maar zijn er uberhaupt BW35's met een gedraaid bellhouse? De mechanische telleraandrijving van een BW55 is over te zetten op eem AW70/71 mits die van het juiste bouwjaar is. Zie ook http://www.oudevolvo.nl/volvo/handige-in...maat-html/
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|