nog maar een vraagje dan 
Mijn achterste krukaskeerring lekt, en die wil ik gaan vervangen door een nieuw (vilt) exemplaar.
Nu vind ik (wederom
) nergens een goede beschrijving hiervan, moet ik bijvoorbeeld de houder ook demonteren? Of kan ik een circlip ring dinges verwijderen, dan een afdekkapje voor de vilten ring verwijderen, en dan de vilten ring verwijderen?
Ik vond wel dit :
Als u weer een originele vilten keerring wilt gebruiken kunt u de veerring en het blikken plaatje uit het krukasdeksel halen met behulp van een punttang en een schroevendraaiertje. De oude keerring kunt u er uit halen en vervangen door een goed in olie gedrenkte nieuwe vilten keerring waarna u het plaatje en de veerring weer monteert.
dit klinkt wel alsof het krukasdeksel er NIET af hoeft ?

Mijn achterste krukaskeerring lekt, en die wil ik gaan vervangen door een nieuw (vilt) exemplaar.
Nu vind ik (wederom

Ik vond wel dit :
Als u weer een originele vilten keerring wilt gebruiken kunt u de veerring en het blikken plaatje uit het krukasdeksel halen met behulp van een punttang en een schroevendraaiertje. De oude keerring kunt u er uit halen en vervangen door een goed in olie gedrenkte nieuwe vilten keerring waarna u het plaatje en de veerring weer monteert.
dit klinkt wel alsof het krukasdeksel er NIET af hoeft ?