Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Revisie verdamper succes!
Bij deze een update nieuw leven 244 GL.Zoals eerder gemeld is de compressie bij 2e meting niet zo bar slechts als eerder.Conclusie was dus: slecht lopen kan daar alleen niet door komen.Nu met een revisiesetje van 40,- de verdamper gereviseerd. Resultaat in 1 woord: geweldig!Hij loopt als een zonnetje, en is nog niet eens met fatsoenlijke apparatuur afgeregeld.Ik ben dus erg blij.De revisie was kinderlijk eenvoudig: 3 membranen vervangen, schoonmaken en klaar. Totaal 1,5 uur met uit- en inbouwen erbij.Wat ik aantrof in de verdamper: grote membraan was zo gerimpeld als een vaatdoek. Verder veel vettigheid.Foto's volgen nog!
Antwoord
Gefeliciteerd! Mooi om te horen.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
Thanks.. Maar na 5 km was het weeeeer raak! Mijn vriendin ging ermee op pad. Die belde me wanhopig op. Weer telkens afslaan bij optrekken, dus zodra er wat vermogen wordt gevraagd. Toen ik er daarna mee ging rijden, idem dito. Iets doorgereden op benzine, toen weer op gas. Deed ie het weer fantastisch. Ik snap er geen R... meer van.
Mijn vriendin heeft het geloof ( in de wagen ) opgegeven.. Ik WIL erachter komen wat het is!

Nu moet ie natuurlijk nog wel worden afgesteld. Maar het ene moment goed lopen, en het andere weer niet, daar kan ik niet bij.

Wat een leven.....
Antwoord
Volgens mij is het zaak om gewoon structureel te werken en zaken aan te pakken. De verdamper was blijkbaar een goede eerste stap.
Als ik het zo hoor, zou nu de ontsteking wel eens een opfrisbeurt kunnen gebruiken.
Zie ook mijn blogpost Weer gestrand op weg naar de APK met 1800ES Daar deed het probleem zich (ook) alleen voor als de auto warm was en dit bleek aan de rotorkap te liggen.
Verder zou het ook nog het membraan in de carburateur kunnen zijn of de contactpuntjes.
Zie ook mijn blogpost Autopech met de Amazon
Antwoord
thanks., OV,

De ontsteking is elektronisch en staat op tijd. Het is wel opmerkelijk dat het probleem zich op benzine niet voordoet...

Ik dacht dat de carburateur op gas eigenlijk alleen een doorlaatklep was?
Antwoord
Als hij het op benzine wel goed doet, ligt een probleem met de ontsteking minder voor de hand (al kan het nog steeds omdat LPG iets kritischer is).

Zit je verdamper dan wel goed aangesloten?
M.a.w. in/uit slang goed om?
Voldoende koelvloeistof in circuit?
Het zou ook kunnen dat je verdamper bevriest.

Carburateur is op LPG inderdaad alleen een doorlaatklep, maar het membraan moet wel goed zijn, anders gaat de zuiger niet omhoog en wil de motor niet op toeren komen.
Antwoord
OK..
Dat membraam, kan ik dat checken? Ik zal het grote st klaas boek er eens bij pakken.

Grappig dat je het koelwater noemt. Denkend aan wat er nou verschilt van benzine, kwam ik daar ook op. Ik heb idd niet bijgevuld omdat er maar weinig koelvloeistof weg liep en het suppletie tankje nog half vol was. En ik ging ervan uit dat de zaak zelfontluchtend is.
Morgen haal ik de verdamper er overigens weer uit om het co stelschroefje uit te boren. Die draaide ik net evve iets te hard vast en krak!

Bij inbouw vergewis ik me van voldoende vloeistof.

Wordt vervolgd!
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  kop revisie / aandraai en stel info simme 10 880 9 April 2025, 08:05
Laatste bericht: Marc1970
  Lpg verdamper. Jambon 1 1.654 20 September 2021, 09:07
  +t en lpg met verdamper Stevves 2 3.051 6 December 2015, 14:55
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Stotterende motor na revisie zenith 175CD RJV 4 3.473 15 October 2015, 11:30
Laatste bericht: RJV
  B21ET wil niet starten na revisie hooge048 48 36.814 9 March 2015, 16:31
Laatste bericht: hooge048
  Wie herkent deze verdamper? ZOAB 16 14.513 24 February 2015, 00:45
Laatste bericht: Jerry
  Beste, betrouwbaarste, makkelijkste LPG verdamper? Dopski 1 3.498 4 March 2014, 20:52
  Verdamper revisie Rob 3 3.059 14 October 2013, 16:15
Laatste bericht: Jambon
  Revisie B230FK vraagjes Volvo dude 14 9.649 30 April 2013, 09:59
Laatste bericht: Volvo dude
  B20a deel revisie Martijn142 42 19.274 20 April 2013, 09:16
Laatste bericht: sludge

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: