Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gasklep schakelaar testen/afstellen.
#1
Hoi,

Vandaag geprobeerd mijn 142 E weer eens te laten draaien. Helaas verdomd de motor aan te slaan, heb inmiddels e.e.a. nagelopen mbt de onsteking etc. ook gekeken of de injectors brandstof geven. Dit doen ze wel, maar ik weet niet of dat onder de juiste druk gebeurd. Ik zal morgen de druk eens meten. Maar ook de gasklepschakelaar verdiend nog enige aandacht, maar hoe test ik deze en hoe stel ik hem goed af? Ik heb Haynes owner manual, hoewel die meestal goed beschrijft hoe e.e.a. werkt schiet het wat betreft testen en afstellen van de gasklepschakelaar niet erg op. Heeft iemand misschien een betere beschrijving hoe deze klep te testen/afte stellen?
Het gaat dus om een motor uit 1971 met een electronische injectie van Bosch.

Groet,

Mathieu.
Antwoord
#2
Van de gasklepschakelaar vooral even de contactjes schoonmaken en niet aan draaien als hij voorheen goed stond.
Ook kun je de triggerpoints onderin de verdeler even schoonmaken (niet met schuurpapier bewerken!).

Een handige manual is Volvo Fuel Injection Fault Tracing 7777920-5 1973

Eens in de zoveel tijd houdt het 140/164-register van de club een injectie afsteldag
Daarbij wordt dan ook gebruik gemaakt van een specifieke D-jet afstelkast.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
#3
Hoi,

Hartelijk dank! Precies wat ik nodig heb.
Ik laat het resultaat wel weten.

Groet,

Mathieu.
Antwoord
#4
Hoi,

Weer eens bezig geweestm de motor slaat na een hoop gekuch en geplof aan, hij loopt dan nogal onregelmatig dus ga morgen eens bezig met wat sensoren te cobtroleren. Oveigens start hij als hij warm is wel meteen. Nu las ik dat er ook een massadraad van het inlaatspruitstuk naar het chassie moet zijn die is er nu niet. Ik kan makkelijk een massadraad naar de accu maken, maar heeft iemand misschien een foto hoe het orgineel geweest zou moeten zijn?

Groet,

Mathieu.
Antwoord
#5
Hoi,

Gaat steeds beter met het motortje, wel heb ik nog vraag. Weet iemand wat het stationair toerental is als de motor nog koud is? Bij mij ligt ie rond de 2000, zodra de motor warm is zakt ie naar de 1000.

Groet,

Mathieu.
Antwoord
#6
Volgens mij is dat beide wat aan de hoge kant.
Zou koud volgens mij rond de 1500 rpm moeten zijn en warm 900 rpm.
Je AAV werkt dus wel mooi!
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
#7
oudevolvo schreef:Je AAV werkt dus wel mooi!

Die is stuk! Ik had gewoon de slang dichtgeknepen toen de motor warm was. Helaas krijg ik het toerental niet lager dan 1050 t/m. De vervroeging is dan 11 graden voor bdp.
Heb al van alles gecontroleerd zoals de gasklep zelf en de aanslag van deze maar het lukt dus niet de toeren lager dan 1050 te krijgen. de stelschroef wil dan gewoon niet verder in. Iemand nog een goede suggestie?

Groet,

Mathieu.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B20A - carburateur afstellen Latten 7 3.796 6 November 2022, 16:33
Laatste bericht: Jambon
  LPG afstellen, Pulsair afdoppen? Arjan. 7 8.714 24 January 2018, 19:00
Laatste bericht: Marc1970
  Moeite B21a afstellen Nivek 18 16.817 21 April 2017, 22:32
Laatste bericht: Nivek
  Afstellen Volvo 66 b13 A_A 1 3.470 13 March 2017, 23:09
Laatste bericht: Marc1970
  Afstellen ontsteking B21ET b.b. 2 4.039 20 May 2016, 22:32
Laatste bericht: b.b.
  Afstellen van de motor martien van moorten 5 5.483 23 March 2016, 09:31
Laatste bericht: Marc1970
  Afstellen Kjet op B21ET HansDAF 114 72.981 14 October 2015, 00:58
Laatste bericht: HansDAF
  Onsteking afstellen verdeler Dopski 6 7.006 12 October 2014, 18:23
Laatste bericht: Dopski
  Wie kan heel goed de Volvo injectie 1975 afstellen? EricB 1 2.900 15 May 2014, 16:53
Laatste bericht: Marc1970
  Afstellen co Rob van der Donk 6 6.973 3 November 2013, 15:44
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: