Topics: 30
volvo 245 SE 1992 schreef:Er is speciale kit voor het dichten van het raam in de handel. Dat heb ik ooit bij brezan gekocht en rondom het raam onder het rubber gespoten.
Daarna alleen een irritante fluittoon als ik met een cdtje mee zat te fluiten :lol:
Groet,
Frits
Ik ga toch ook voor het afkitten denk ik.
Heb je toevallig nog een naam van die kit Frits?
Iets op acrylaatbasis of echt "plakkende kit"?
Groet
Eric
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.
Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
Topics: 17
Helaas deusjevo ik weet niet meer wat voor kit het precies was. Ik heb het bij Brezan gekocht en als ik me goed herinner staat er ruitenkit op. Maar de heren van Brezan kunnen je vast beter informeren. Ik dacht dat het een plakkende kit was.
succes,
Frits
Topics: 18
Ik weet niet of het verstandig is om voor het afkitten van de sierlijst ruitenkit te gebruiken.
Als er ooit nog een nieuwe ruit gemonteerd moet worden, krijg je de lijst er alleen nog af door hem er met een mes uit te snijden.
Voor de lijst zou ik een zachtere nadenkit gebruiken.
Topics: 41
heb er zelf gewoon doorzichtige universele siliconenzooi opgekit, met een dun puntje langs het rubber, en met een stukje zacht plastic glad gesmeerd, nooit meer last gehad
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Topics: 17
ik de een of andere super dakgoten kit hecht zelfs onder water stond erop en t spuletje plakte inderdaad goed en is mooi zwart.
Vitara
Topics: 3
ook ik had last van het irritante fluittoon achter mijn dashboard....
ff een heel klein rupsje dakgotenkit onder de voorruitrubber en het geluid was over....
volgens mij is het gewoon een kwestie van het rubber goed gelijmd is.
mijn rubbertje kon ik er namelijk zo eraf trekken zat dus niet echt vast...
wat een genot om zonder fluittoon te rijden, de enige die nu fluit ben ik zelf
Topics: 18
jos schreef:Ik weet niet of het verstandig is om voor het afkitten van de sierlijst ruitenkit te gebruiken.
Als er ooit nog een nieuwe ruit gemonteerd moet worden, krijg je de lijst er alleen nog af door hem er met een mes uit te snijden.
Voor de lijst zou ik een zachtere nadenkit gebruiken.
Even een kleine correctie op mijn verhaal: er schijnen 2 soorten ruitenkit te zijn. Naast degene waarmee je de voorruit erin lijmt, is er ook een variant die wat zachter blijft en die voor het raamrubber bedoeld is.