Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
740 B200F slaat op meest willkeurige momenten af!
#11
Je verdeler zit toch achter op de kop (tegen het schutbord aan) ? Dan zit er ook een Hallgever in Smile Moet wel de verdeler eraf en voor uit elkaar. Zie ook inbouwbeschrijving van KIM
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Antwoord
#12
Ik denk dat het de computer (ECU) is. Deze zit in de passagiersvoetenbak, tegen het rechter schutbord.
Het schijnt dat de ECU's waarvan de cijfers op 561 eindigen het meeste problemen geven, wat deze kunnen doen is dat het signaal dat het systeemrelais aanstuurt af en toe op onregelmatige momenten wegvalt. Dit systeemrelais stuurt onder meer brandstofpompen, sensor en injectoren aan.

Ik heb dit probleem nu, dat soms de brandstofpompen niet gaan lopen waardoor de auto niet wil starten, met mijn USA specs 1992 240 GL met B230F motor. Morgen gaan we de ECU vervangen door een 946, afkomstig uit een 1993 240 GL Classic met FD motor.

Hoop dat dit het probleem oplost!

Zie ook:

http://www.nuceng.ca/bill/volvo/database/ecu.htm


http://www.brickboard.com/RWD/index.htm?...show_all=1
Volvo for life
Past: 142DL - 244DL - 245GL Aut. 1981 - 240 USA Aut. 1992 - 240GL Classic 1993 - V401.8 Aut. - S60T5 GT - XC90D5 GT - XC70 2.5T GT - V60 T4 PS - V40 D2
Present:  240GL Classic Electric 1993/2012 www.electricvolvo.com
Antwoord
#13
Het was bij mij inderdaad de ECU.
Vrijdag een echte proefrit, zal resultaat laten weten.
Volvo for life
Past: 142DL - 244DL - 245GL Aut. 1981 - 240 USA Aut. 1992 - 240GL Classic 1993 - V401.8 Aut. - S60T5 GT - XC90D5 GT - XC70 2.5T GT - V60 T4 PS - V40 D2
Present:  240GL Classic Electric 1993/2012 www.electricvolvo.com
Antwoord
#14
Loopt weer als een zonnetje!
Slaat niet meer af, draait mooi rond, helemaal goed.
Blij mee!

Dus: ECU en systeemrelais zouden bij jou ook wel eens de boosdoener kunnen zijn.
Volvo for life
Past: 142DL - 244DL - 245GL Aut. 1981 - 240 USA Aut. 1992 - 240GL Classic 1993 - V401.8 Aut. - S60T5 GT - XC90D5 GT - XC70 2.5T GT - V60 T4 PS - V40 D2
Present:  240GL Classic Electric 1993/2012 www.electricvolvo.com
Antwoord
#15
Hey Martijn!
Bedankt voor al je tips. Ongeveer 1 1/2 maand geleden heb ik um bij een volvo specialist gezet die oude volvo's t/m 9-serie van binnen en buiten kent. Hij heeft werkelijk alle componenten getest en het heeft niet mogen baten.
Dit is in zijn loopbaan nog niet voorgekomen en hoefde niets te betalen. Vandaag heb ik helaas afscheidt genomen van mijn geliefde 740..... :frown: Bijkomend probleem is dat ik momenteel geen geld heb voor wat voor auto dan ook.
Dus dat wordt sparen en treinen. Het liefst zou ik zodra er budget is een 240 serie kopen. Eigenlijk nog veel mooier dan 7-serie. Benieuwd.
Maar iedereen bedankt tot nu toe!! Misschien kan ik nog eens wat aankooptips-vragen stellen.....
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B200F hoog brandstofverbruik en onregelmatig lopen marc-f 1 419 22 April 2024, 15:58
Laatste bericht: Marc1970
  B230A slaat af op LPG adrianus240 4 1.187 31 March 2023, 23:55
Laatste bericht: adrianus240
  Motor Slaat af na aanslaan OPGELOST pepijnwk 1 1.533 12 August 2022, 13:25
Laatste bericht: pepijnwk
  940 slaat niet aan.. Jambon 5 2.982 5 February 2022, 22:30
Laatste bericht: skidje
  Anti-backfire klepje B200F B230F daan1508 9 3.505 5 January 2022, 00:18
Laatste bericht: daan1508
  Motor slaat over net boven stationair toerental Arnic 6 4.401 13 August 2021, 09:02
Laatste bericht: Grey240Polar
  Motor (B21A) slaat niet meer aan 245 1984 B21A 17 8.753 30 March 2021, 09:36
Laatste bericht: sludge
  Losse aansluiting B200F motor Arnic 2 1.782 18 February 2021, 22:20
Laatste bericht: TeunTimmermans
  B200F motor probleempje Arnic 2 1.842 21 January 2021, 12:45
Laatste bericht: Arnic
Photo distributie riem vervangen, positie tussenas? B200f superD 9 4.981 25 November 2020, 14:10
Laatste bericht: superD

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)