Topics: 4
Weet iemand een goed adres in de buurt Rotterdam-Gouda voor het afstellen van mijn OMVL verdamper?
Gasinstallatie is in Eindhoven ingebouwd, maar is voor alleen afstellen wat te ver rijden.
Wim
Topics: 176
Topics: 56
Toevallig geen backfire gehad en daarna slecht lopen?
wim244 schreef:Weet iemand een goed adres in de buurt Rotterdam-Gouda voor het afstellen van mijn OMVL verdamper?
Gasinstallatie is in Eindhoven ingebouwd, maar is voor alleen afstellen wat te ver rijden.
Wim
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Nee, ik heb een b23 met carburateur en zoals ik begrepen heb minder gevoelig voor backfire.
27 April 2012, 20:33
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27 April 2012, 20:36 door wim244.)
Rob,
Bedankt, maar het afstellen laat ik toch liever door een 'gasboer' doen.
De motor loopt op lpg wat onrustig stationair en dan vooral als de tank bijna leeg is.
Wim
Topics: 56
Ja dat klopt heb ik ook, zijn ze minder gevoelig voor, maar toen ik van de gasboer (van orsouw) kwam en op de snelweg ff "lostrok" gaf ie ineens een backfire en tot die tijd liep ie goed en daarna niet meer stationair.Bleek dat de slang van het luchtfilter naar de carburateur losgeschoten was. Na deze weer gemonteerd te hebben liep ie weer als een zonnetje. Hierna nog een paar keer backfire gehad en daarna een monteur na laten kijken. Die heeft de aanzuigslang van het luchtfilter anders gelegd zodat er geen directe rijwind meer in werd geblazen, sindsdien geen backfires meer gehad.
Je zou de grote stelschroef in de slang naar het gasmengstuk iets verder open kunnen draaien, als het niet helpt draai je 'm gewoon weer terug in dezelfde positie.
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD