Berichten: 62
Topics: 17
Lid sinds: Jul 2011
Bij mij werd de fluit veroorzaakt omdat de rubber pees die onder het rubber zit (deze kan je zien als je de flap iets omhoog trekt) op verschillende plekken gescheurd was. Deze pees moet eigenlijk uit ÃÃn geheel zijn en bij elkaar komen onder het metalen plaatje dat Marc1970 beschrijft. Zoals ik al schreef heeft een specialist met een kitspuit een extra laagje kit er tussen aangebracht. Fluiten was toen weg en de lekkage die ik had was opgelost. Doordat de rubber flap gewoon weer op het metaal terugkomt zie je er niks van.
Wat betreft mijn nieuwe fluittoon; we gaan zo naar schoonmoeder om Pasen te vieren. Ik ben benieuwd of de fluittoon nog van zich laat horen......
Berichten: 118
Topics: 19
Lid sinds: Dec 2006
Lijkt toch erg op hetgeen ik recent had. Cardanaslager.
Bertone (262C (L6) '91 & 940 Estate '96
Berichten: 62
Topics: 17
Lid sinds: Jul 2011
Het blijft een vreemd fenomeen. Gisteren op de heen weg nergens last van. Auto liep als een zonnetje. Aan het eind van de middag terug naar huis, na een kilometer of 10, daar was het weer. Raam open gedaan en buiten de auto hoor je het nog beter. Een dezer dagen toch maar eens naar de garage toe om het een en ander te laten checken.
Ik hou jullie op de hoogte!
Berichten: 88
Topics: 11
Lid sinds: Jan 2012
Maar hoe ziet jouw raamrubber eruit onder in het midden? Ik heb het idee dat het rubber bij mij beschadigd is en dus niet glad. Dat dat gaat fluiten klinkt mij aannemelijk. Ik heb het niet altijd. Soms pas bij 90 km/u maar ook weleens bij 50 km/u!
Berichten: 88
Topics: 11
Lid sinds: Jan 2012
Ik ben de weg kwijt.... :verward:
Ik dacht dat het fluiten alleen was als de motor warm was. Vandaag bleek dat niet het geval. De snelheid waarbij het optreedt varieert ook enorm. Soms bij 50, soms bij 80 soms pas boven de 100km/u. Ik begin toch een vermoeden te krijgen dat er niets mis is mechanisch gezien maar dat het toch de wind is... Dat is een kwestie van wennen maar ik wil niet dat er iets mankeert aan de auto...