1 March 2006, 00:32
Hallo allemaal,
Na een tijdje hier te vertoeven op het forum, zal ik mij ook eens voorstellen:
Ik ben Gideon, 23 jaar bijna 24, wonende in Apeldoorn en sinds oktober 2005 in bezit van een Volvo 240 DL Estate van nov. 1989 (modeljaar 1990).
Al geruime tijd heb ik zeer veel interesse getoond voor deze modellen.
Mijn vader had ruim 20 jaar geleden een Volvo 245 Estate automaat uit 1975 gekocht en sindsdien had ik altijd gezegd: "als ik groot ben wil ik ook een Volvo."
Des te meer een reden om eind 2004 mijn eerste Volvo 240 DL te kopen uit 1986. Helaas had de vorige eigenaar deze auto wel zodanig verwaarloosd, dat ik hem begin 2005 van de hand moest doen.
Er waren teveel rotte plekken zoals: zeer rotte dorpels, zwakke plekken onder de zitting van de achterbank en zoals ook wel bekend aan beide kanten doorgerotte sponningen van de zijramen achterin. Motorisch liep hij ook niet lekker. De motor sloeg op ieder moment dat ik stopte af.
Zelfs op de snelweg liep hij niet stabiel. Hij verzoop zichzelf namelijk als ik een flinke rit had gemaakt. Enfin zoals ik al zei: begin 2005 heb ik hem weggedaan.
Na een lange tijd zoeken, kwam ik op internet een Volvo 240 tegen.
Ook weer een DL maar dit keer uit november 1989.
Dit is mijn huidige auto.
![[Afbeelding: DSC04858-verkleind.JPG]](http://home.planet.nl/~verh2403/DSC04858-verkleind.JPG)
![[Afbeelding: DSC04860-verkleind.JPG]](http://home.planet.nl/~verh2403/DSC04860-verkleind.JPG)
![[Afbeelding: DSC04861-verkleind.JPG]](http://home.planet.nl/~verh2403/DSC04861-verkleind.JPG)
![[Afbeelding: DSC04862-verkleind.JPG]](http://home.planet.nl/~verh2403/DSC04862-verkleind.JPG)
![[Afbeelding: DSC04864-verkleind.JPG]](http://home.planet.nl/~verh2403/DSC04864-verkleind.JPG)
De auto had destijds 214.000 km gelopen en staat op het moment op 222.000 km. Zeer recent vervangen was de distributieriem in september 2005, en het jaar daarvoor waren de remschijven incl. remblokjes achter en de achterdemper vervangen. En gelukkig is deze auto geheel roestvrij. Toch kreeg ik in november 2005 te maken met een kapotte koppelingskabel. En je zult net zien: net buiten de plaats (ongeveer 20 km van Apeldoorn af) Gelukkig kan ik zonder koppeling schakelen, al vond ik dit niet zo leuk voor mijn Volvo. Maar al gauw zat er alweer een nieuwe kabel op, en kon ik van geluk spreken dat ik verder niets vernield had tijdens de rit naar huis zonder koppeling.
Verder heb ik de grote klok vervangen door een toerenteller compleet met de 52 mm klokje die erbij hoort. Ik vind dit een mooier en sportiever eruit zien dan de standaard klok die normaal gesproken zat gemonteerd. Een foto daarvan plaats ik nog.
Ik hoop hier nog het een en ander op het forum te kunnen opsteken.
Het is een auto waar ik dus zuinig op ben en ik wil daar zeker wel een hoop plezier aan hebben.
Groet,
Gideon
Na een tijdje hier te vertoeven op het forum, zal ik mij ook eens voorstellen:
Ik ben Gideon, 23 jaar bijna 24, wonende in Apeldoorn en sinds oktober 2005 in bezit van een Volvo 240 DL Estate van nov. 1989 (modeljaar 1990).
Al geruime tijd heb ik zeer veel interesse getoond voor deze modellen.
Mijn vader had ruim 20 jaar geleden een Volvo 245 Estate automaat uit 1975 gekocht en sindsdien had ik altijd gezegd: "als ik groot ben wil ik ook een Volvo."
Des te meer een reden om eind 2004 mijn eerste Volvo 240 DL te kopen uit 1986. Helaas had de vorige eigenaar deze auto wel zodanig verwaarloosd, dat ik hem begin 2005 van de hand moest doen.
Er waren teveel rotte plekken zoals: zeer rotte dorpels, zwakke plekken onder de zitting van de achterbank en zoals ook wel bekend aan beide kanten doorgerotte sponningen van de zijramen achterin. Motorisch liep hij ook niet lekker. De motor sloeg op ieder moment dat ik stopte af.
Zelfs op de snelweg liep hij niet stabiel. Hij verzoop zichzelf namelijk als ik een flinke rit had gemaakt. Enfin zoals ik al zei: begin 2005 heb ik hem weggedaan.
Na een lange tijd zoeken, kwam ik op internet een Volvo 240 tegen.
Ook weer een DL maar dit keer uit november 1989.
Dit is mijn huidige auto.
De auto had destijds 214.000 km gelopen en staat op het moment op 222.000 km. Zeer recent vervangen was de distributieriem in september 2005, en het jaar daarvoor waren de remschijven incl. remblokjes achter en de achterdemper vervangen. En gelukkig is deze auto geheel roestvrij. Toch kreeg ik in november 2005 te maken met een kapotte koppelingskabel. En je zult net zien: net buiten de plaats (ongeveer 20 km van Apeldoorn af) Gelukkig kan ik zonder koppeling schakelen, al vond ik dit niet zo leuk voor mijn Volvo. Maar al gauw zat er alweer een nieuwe kabel op, en kon ik van geluk spreken dat ik verder niets vernield had tijdens de rit naar huis zonder koppeling.
Verder heb ik de grote klok vervangen door een toerenteller compleet met de 52 mm klokje die erbij hoort. Ik vind dit een mooier en sportiever eruit zien dan de standaard klok die normaal gesproken zat gemonteerd. Een foto daarvan plaats ik nog.
Ik hoop hier nog het een en ander op het forum te kunnen opsteken.
Het is een auto waar ik dus zuinig op ben en ik wil daar zeker wel een hoop plezier aan hebben.
Groet,
Gideon
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992