Topics: 5
Haha! Dat zal wel ja :eyebrows:
I'm not saying we should kill all the stupid people in the world, I'm just saying we should remove the warning labels from everything and let the f@#king problem take care of itself.
745 '86 B200E DD, 945 '96 2,3IC Parts car, Chevy Suburban '75 V8 350cui project car, Suzuki TL1000S '97, Suzuki GSX-R 750 '86, Suzuki GT500 '77
Topics: 158
Erikhans schreef:Ik ben bang, dat ik dat pas ga zien als de rekening weer komt,
nee zonder gein, ik weet het zo niet maar het vreet wel watt(haha)
Ik heb een Hot Frog koelwaterverwarmer, die vreet zo'n 1200 Watt. 's Ochtends 2 uur voor vertrek slaat hij aan via een tijdschakelaar. Daar krijg je een voorverwarmd blok voor terug, dus geen koude starts meer en sneller verwarmde lucht door je ventilatieroosters omdat het koelwater voorverwarmd is (tot max. 80 graden, dan slaat hij automatisch af en schakelt zichzelf later weer in als de temp. weer gezakt is) en rondgepompt wordt door de interne pomp.
De stroomrekening wordt er inderdaad hoger van, maar benzineverbruik (geen koude start meer) en motorslijtage worden er minder van (en het schijnt voor het milieu beter te zijn omdat je minder schadelijke uitstoot hebt). Netto kost het dan volgens mij niet veel meer (extra Watt aan stroom VS extra verbruik aan benzine). Ik wou gewoon geen koude starts meer en niet meer krabben (ik heb mijn Hot Frog gekoppeld aan een Defa Termini interieurverwarming). Het bevalt mij goed ook bij minus 15.
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1
244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2
Topics: 4
Wat voor merk er in onze wagen zit weet ik niet, maar het zal waarschijnlijk een zweeds 1e montage ding zijn, aangezien de auto is ingevoerd.
Qua verbruik, had ik ook zo,n 1000 Watt gedacht.
Maar ja, elke dag 1 KW, met een vorstperiode van 2 á 3 weken, waar praten we dan over.
Het genot, en minder slijtage is het me wel waard
Topics: 5
Zoals verwacht : kou weg, probleem weg!
De wachttijd is nu zo'n 3 sec. De lampjes gaan dus niet gelijk aan bij het op contact draaien van de sleutel. Maar 3 sec. kom ik wel overheen.
Ik ben dan ook benieuwd of het korter wordt als het naar de zomer toe weer warmer wordt.
Ik ga er zolang hij het nog doet ook niet om zoeken, we zien het wel...
I'm not saying we should kill all the stupid people in the world, I'm just saying we should remove the warning labels from everything and let the f@#king problem take care of itself.
745 '86 B200E DD, 945 '96 2,3IC Parts car, Chevy Suburban '75 V8 350cui project car, Suzuki TL1000S '97, Suzuki GSX-R 750 '86, Suzuki GT500 '77
Topics: 1
Is het niet gewoon een relais wat door de kou blijft hangen? daar kunnen ze wel een last van hebben.
eventjes opzoeken welk relais het kan zijn en deze eens vervangen/ verwisselen.