Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wat een amateurs
De vraag is alleen in hoeverre Paypal de betaling terug kan draaien. Daarbij hebben ze natuurlijk wel de volledige medewerking van de desbetreffende bank nodig. En wedden dat het geld dan meteen is doorgesluisd naar een andere bank........

Vond zo laatst ook een advertentie op marktplaats van een Fiat 500 (nieuw type). We kregen een hele vriendelijke mail terug van die beste man (zonder spelfouten maar met grammaticale fouten ;-)), maar hij was al verhuist naar Engeland. Hij vroeg of we vooraf een x-bedrag wouden betalen. Klonk allemaal best eerlijk en vriendelijk, maar het e-mailadres eindigde op op "@hotmail.pl".

Tsja, dan weet je genoeg Wink
Antwoord
Niet aan beginnen, Ovlov343. Ook al lijkt het nog zo mooi.

Had in de zomer een supermooie Kever uit 61 gevonden op mobile.de Met ragtop, perfecte staat, en voor dat geld kon het haast niet. Maar goed, je weet maar nooit in wat voor benarde situatie de verkoper kan zitten. Het telefoonnummer werkte niet, en na een mailtje bleek de auto in griekenland te staan. Hij zou hem verzenden via een transportbedrijf of ik moest hem daar op gaan halen. Had even zijn gegevens gegoogled en daar kwam ik uit op een BMW forum waar ze al kennis hadden gemaakt met deze zak. Bleek dat ie dat nog wel met meer auto's deed.
Toen ik vroeg of ie ook nog een BMW te koop had antwoordde hij dat hij alleen deze auto verkocht. Toen ik zei dat ik hem wel op kwam halen reageerde ie niet meer haha. Vond ik jammer, dus had ik maar weer een smoesje verzonnen:

Hello,

Due to a big order I've received today from a big client, I can't come to Athens. So you're going to have to ship the Volkswagen to me.

Just put it on my company name, K*utzak BV. The address is:

Baekelandplein 18
5621 HH
Eindhoven
The Netherlands

Telephone number from my company is 00319008844.

Hope to hear from you soon.

With kind regards,

Dennis van den Berg

---------------------------------------------------------------------

Het Baekelandplein is de h*oerenbuurt van Eindhoven, het telefoonnummer van de landelijke politie haha. Daarna kreeg ik een mailtje van een louche transportbedrijf wat niet te googlen was. Even later reageerde hij niet meer toen ik meer had betaald helaas. Weet wel dat ie werd gezocht door Interpol, deze Giorgos Iesos (wat achteraf een Arabier bleek te zijn).
Antwoord
DennisvdB schreef:Even later reageerde hij niet meer toen ik meer had betaald helaas.

Gast, Jij hebt toch niet serieus die dude iets betaald??
245L VAN
Antwoord
Hahaha, nee man. Tuurlijk niet. Had hem alleen gezegd dat ik het geld had overgemaakt maar geen auto had ontvangen. Toen had ie me door denk ik.
Antwoord
Paypal mailtje kan ook een soort van phishing zijn. Je klikt op de Paypal link uit het mailtje, logt in, en vervolgens heeft degene je gegevens en trekt zo geheel je Paypal account leeg!
Groeten, Boele
Antwoord
Beste
Wij hebben onlangs een bestelwagen online te koop geplaatst, en net dezelfde mail van ene Edward Martin ontvangen. Ik vond ook dat het niet echt klopte (e-mail maar geen internet), na mijn vraag of hij niet online rechtstreeks op onze bankrekening wou betalen. Bij het vragen naar zijn naam, adres, etc. ook geen reactie.
Goed dat ik bij jullie hier terecht kwam, na het googelen van zijn e-mail adres.
Thanks!!
Antwoord
Raar dat Google maar EEN hit -die naar dit forum- geeft als je zijn emailadres intoetst.

Zal waarschijnlijk een van zijn meest recent aangemaakte mailadressen zijn dan.
Antwoord
Hoe die jongens te werk gaan:

[COLOR="#FF0000"]waarschuwing voor zwendel met online advertenties. Ga niet in op Engelstalige kopers die jouw auto willen kopen voor een bedrag dat hoger is dan de door jou gevraagde prijs. Het hogere bedrag zal daadwerkelijk op jouw rekening worden gestort. Vervolgens word je verzocht het teveel betaalde bedrag terug te storten op een bankrekening.

Het geld dat op je rekening gestort is, blijkt vervolgens afkomstig van een ongedekte cheque. Het gehele bedrag zal dus door de bank weer van uw rekening worden afgeschreven. Het bedrag dat je teruggestort hebt aan de vermeende koper ben je dan kwijt. [/COLOR]
Antwoord
Ik heb recent iets verkocht aan een Belg die in Afrika werkt. Hij heeft een dashboard en koplampwissers gekocht. Hij komt dit rond maart/april pas ophalen, omdat hij dan terug in het land is. Geld staat al op mijn rekening. Was verder geen verdacht mailtje, dus hopelijk klopt het in mijn geval wel.
Antwoord
Deze lieden zijn vaak ook uit om je identiteit te jatten. Of ik even een kopietje van mijn paspoort kon mailen voor de export van mijn verrote Volvo 460. Jaja... In sommige landen blijkt het erg eenvoudig te zijn om met kopietjes van identiteits bewijzen een krediet rekening te openen en vervolgens leeg te plunderen. Rara wie er dan voor opdraait.
Volvo 240 GL Automaat 1990. B230F Uppsala Zweden
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)