Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Klepsteelrubbers vervangen [B20]
#11
Schattige plakbandjes, maar wat levert het op?
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#12
is er ook een plaats waar ik de aanhaalmomenten van de bouten kan vinden, zoals die van de tuimelaar-as?
Antwoord
#13
Die van de 4 bouten voor de tuimelaaras ontbreekt in de Volvo boeken, ze vinden het blijkbaar een te gewone bout om over na te denken. Gewoon vast dus, tikkie losser als je een vergelijkbare M8 bout zou draaien.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#14
dus neit totdat het breekt en een kwartslag terug Smile
Antwoord
#15
Marc1970 schreef:Schattige plakbandjes, maar wat levert het op?

Haha die tapes voorkomen dat die dempersteeltjes eruit schieten als je flink gas geeft. Het schroefdraad is van dat dopje, dolgedraaid. :frusty::doh:
Antwoord
#16
Marc1970 schreef:Die van de 4 bouten voor de tuimelaaras ontbreekt in de Volvo boeken, ze vinden het blijkbaar een te gewone bout om over na te denken. Gewoon vast dus, tikkie losser als je een vergelijkbare M8 bout zou draaien.

Ze staan volgens mij wel in Haynes. Maar die heb ik niet bij de hand.
Groeten, Boele
Antwoord
#17
Ja Haynes is zo vriendelijk om er een slag naar te slaan en stellen 34 Nm voor. Lijkt me redelijk strak, voor een 8.8 M8 bout staat 23 Nm.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#18
Marc1970 schreef:Ja Haynes is zo vriendelijk om er een slag naar te slaan en stellen 34 Nm voor. Lijkt me redelijk strak, voor een 8.8 M8 bout staat 23 Nm.

IK heb het een keer gedaan. En heb toen een boutje kapot gedraaid. Ik had het geluk dat ik hem met mijn vingers eruit kon draaien!
Groeten, Boele
Antwoord
#19
Boele schreef:IK heb het een keer gedaan. En heb toen een boutje kapot gedraaid. Ik had het geluk dat ik hem met mijn vingers eruit kon draaien!

Engeltje op je schouder?
Antwoord
#20
Natuurlijk heb ik gezien dat dit een oud topic is.
Maar het gedoe met het touwtje is nog beter te doen met een compressor en een oude bougie.
Verwijder het haakje voor de vonk aan de onderkant. Sla alle aardewerk er uit. dan las je een mannetje luchtnippel op de bougie. Deze draai je in het bougiegat en zet er druk op. Dan blijven je kleppen prachtig strak tegen de kop zitten en kun je makkelijker de spietjes de- en monteren.
[ATTACH=CONFIG]3155[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3156[/ATTACH]


Bijlagen Afbeeldingen
       
20 jaar ervaring zegt niks, je kunt het ook 20 jaar verkeerd gedaan hebben.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  b18 klepsteelrubbers bergman 2 689 26 May 2023, 11:47
Laatste bericht: bergman
  Bobine met voorschakelweerstand te vervangen door bobine zonder voorschakelweerstand? Arjan. 48 17.491 31 May 2022, 17:39
Laatste bericht: Marc1970
  tussendemper vervangen adrianus240 2 2.046 25 July 2021, 20:54
Laatste bericht: Grey240Polar
  Volvo 230K vervangen door B230F Rafiq 5 4.415 15 July 2021, 16:57
Laatste bericht: Dopski
  940 B230FB waterpomp lekt na vervangen lonnebol 9 5.961 23 January 2021, 18:43
Laatste bericht: Volvo240
Photo distributie riem vervangen, positie tussenas? B200f superD 9 4.931 25 November 2020, 14:10
Laatste bericht: superD
  Uitlaat Volvo 240 vervangen stoffel 12 11.357 2 July 2018, 20:05
Laatste bericht: Marc1970
  Hoeveel klepsteelrubbers b230fk met 530 kop Skars 2 3.185 27 June 2018, 20:03
Laatste bericht: Skars
  Vervangen van B200F door B230F. polestar-volvo 4 5.183 5 April 2018, 20:38
Laatste bericht: RM
  240 Slechte koude start na vervangen LMM henri84 25 20.090 17 February 2018, 16:36
Laatste bericht: henri84

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)