18 May 2012, 14:58
Schattige plakbandjes, maar wat levert het op?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Klepsteelrubbers vervangen [B20]
|
9 October 2012, 09:20
is er ook een plaats waar ik de aanhaalmomenten van de bouten kan vinden, zoals die van de tuimelaar-as?
9 October 2012, 09:42
Die van de 4 bouten voor de tuimelaaras ontbreekt in de Volvo boeken, ze vinden het blijkbaar een te gewone bout om over na te denken. Gewoon vast dus, tikkie losser als je een vergelijkbare M8 bout zou draaien.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
9 October 2012, 10:07
dus neit totdat het breekt en een kwartslag terug
![]()
9 October 2012, 14:36
Marc1970 schreef:Schattige plakbandjes, maar wat levert het op? Haha die tapes voorkomen dat die dempersteeltjes eruit schieten als je flink gas geeft. Het schroefdraad is van dat dopje, dolgedraaid. :frusty::doh:
Volvo 142S - 1973
Felix
9 October 2012, 15:06
Marc1970 schreef:Die van de 4 bouten voor de tuimelaaras ontbreekt in de Volvo boeken, ze vinden het blijkbaar een te gewone bout om over na te denken. Gewoon vast dus, tikkie losser als je een vergelijkbare M8 bout zou draaien. Ze staan volgens mij wel in Haynes. Maar die heb ik niet bij de hand.
Groeten, Boele
9 October 2012, 16:32
Ja Haynes is zo vriendelijk om er een slag naar te slaan en stellen 34 Nm voor. Lijkt me redelijk strak, voor een 8.8 M8 bout staat 23 Nm.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
9 October 2012, 20:14
Marc1970 schreef:Ja Haynes is zo vriendelijk om er een slag naar te slaan en stellen 34 Nm voor. Lijkt me redelijk strak, voor een 8.8 M8 bout staat 23 Nm. IK heb het een keer gedaan. En heb toen een boutje kapot gedraaid. Ik had het geluk dat ik hem met mijn vingers eruit kon draaien!
Groeten, Boele
10 October 2012, 00:30
Boele schreef:IK heb het een keer gedaan. En heb toen een boutje kapot gedraaid. Ik had het geluk dat ik hem met mijn vingers eruit kon draaien! Engeltje op je schouder?
Volvo 142S - 1973
Felix
29 June 2014, 22:33
Natuurlijk heb ik gezien dat dit een oud topic is.
Maar het gedoe met het touwtje is nog beter te doen met een compressor en een oude bougie. Verwijder het haakje voor de vonk aan de onderkant. Sla alle aardewerk er uit. dan las je een mannetje luchtnippel op de bougie. Deze draai je in het bougiegat en zet er druk op. Dan blijven je kleppen prachtig strak tegen de kop zitten en kun je makkelijker de spietjes de- en monteren. [ATTACH=CONFIG]3155[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3156[/ATTACH]
20 jaar ervaring zegt niks, je kunt het ook 20 jaar verkeerd gedaan hebben.
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|