2 October 2011, 10:04
Ik merkte dat de vooruitontwaseming aan de bestuurderskant prima blies, maar aan de bijrijderskant een stuk minder woei gaf. Ik heb het handschoenenkastje gedemonteerd en de slangen van de verwarming/ventilatie bekeken/schoongemaakt. Het bleek dat de slang die naar de voorruit bijrijderskant liep maar half aansloot aan de zwarte kunststofmond die aan de andere kant direct op de kachelventilator vastgeklikt wordt. Het slangeinde was ingedeukt en zorgde zo halve trek.Ik heb een paar cm van het uiteinde stukje van de slang afgesneden en vervolgens het nieuwe uiteinde m.b.t. duurzaam ducttape (verstrekt met vezels) in de binnenkant van de kunststofmond vastgetaped. Probleem opgelost: beide delen van de voorruit worden weer even goed ontwasemd. Maar is er kans op smelt/brandgevaar van de tape als de kachel in de winter op vol vermogen hete lucht door de slang naar de voorruit blaast?
Ik zag dat wel meer slangen met zwarte tape bevestigd waren aan mondstukken, maar deze tape zit allemaal aan de buitenkant en niet aan de binnenkant zoals bij mij. De slang aan de aan de buitenkant aftapen pastte bij mij niet vanwege het ingedeukte geheel. Ik heb nu de slang op 4 plaatsen iets ingeknipt en daarna deze reepjes goed aaan de binnenkant vastgetaped. De vraag is dus: kan dit kwaad? Ik heb nl. geen zin in smeulend tape onder het dashboard.
Ik zag dat wel meer slangen met zwarte tape bevestigd waren aan mondstukken, maar deze tape zit allemaal aan de buitenkant en niet aan de binnenkant zoals bij mij. De slang aan de aan de buitenkant aftapen pastte bij mij niet vanwege het ingedeukte geheel. Ik heb nu de slang op 4 plaatsen iets ingeknipt en daarna deze reepjes goed aaan de binnenkant vastgetaped. De vraag is dus: kan dit kwaad? Ik heb nl. geen zin in smeulend tape onder het dashboard.
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2